Bron: Rain(a)Way
Artikel | Datum: 21-09-2017


Interview met Fien Dekker bedenker van Rain(a)Way




Rain(a)Way won op 7 september 2017 op Making Waves de publieksprijs voor slimme en haalbare ideeën op het vlak van water en klimaat. U studeerde in 2014 af aan de Design Academy met Rain(a)Way en won in 2016 tijdens de Design week de Keep an Eye Design Talent Grant.

Wat is Rain(a)Way?
Rain(a)Way is een Urban Design Studio. Met onze unieke ontwerp methode zetten wij regenwater in als een kwaliteit voor een klimaatbestendige stad.

Kunt u de filosofie achter Rain(a)Way toelichten?
Wij hebben een Ontwerp methode ontwikkeld waarbij water zichtbaar wordt geïntegreerd in het ontwerp. De natuurlijke cyclus van regenwater is namelijk verdwenen in onze steden, door de klimaatverandering gaat dit steeds meer voor problemen zorgen. Onze missie is om de natuurlijke cyclus terug te brengen in het stedelijk gebied. Dit doen we door water op een innovatieve en unieke manier zichtbaar te maken.

Waarin verschilt deze innovatie van andere oplossingen van wateropgaven in de stad?
Onze design methode pakt niet alleen de regenwater problematiek aan. Wij zetten regenwater zichtbaar in voor een mooie en unieke leefomgeving. Mens en bebouwing staan in direct contact met water. Met ons advies en onze producten voorkomen we wateroverlast, zorgen we voor een verkoelend effect en vergroten we de leefbaarheid. Zo voelen bewoners zich gezonder en gelukkiger.

Is het concept Rain(a)Way al toegepast in Nederland?
Ja zeker, onder ander is Rotterdam, Amsterdam en Tilburg.

Wat zijn de plannen voor de toekomst?
We willen onze impact vergroten door onze Rain(a)Way ontwerp methode in te zetten in (grote) landschappelijke projecten. Hiervoor zijn we opzoek naar (nieuwe) samenwerkingen met Landschapsarchitecten & urban planners.

Rain(a)Way is op 9 november 2017 aanwezig bij Water in de Openbare Ruimte sector Verharding stand 2.025 Fien Dekker geeft om 11.30 een lezing in de Elzenzaal.



Deel dit artikel:                   





Nieuwe verkeersleidingspost in Barendrecht
Nieuwsbericht
ProRail test oversteekhulp bij overweg in Haarlem
Nieuwsbericht
Nieuwe vervoerder Budel - Weert
Nieuwsbericht
ProRail werkt toe naar ingebruikname station Zwolle Stadshagen
Nieuwsbericht
Na 21 jaar maakt Railpocket plaats voor vernieuwing
Nieuwsbericht
Nieuw! Pilz Veiligheidsschakelmat
Weblogposting
NS zal in de toekomst weer meebieden op regionale spoorconcessies
Nieuwsbericht
Treinreizen in 2017, een terugblik met cijfers
Nieuwsbericht
In beeld: het jaar 2017 van ProRail
Nieuwsbericht
Goed voornemen ProRail: proef met zelfrijdende treinen in 2018
Nieuwsbericht
Vrijspraak in strafzaak aanbesteding OV Limburg
Nieuwsbericht
Spoorveiligheid in Nederland hoog
Nieuwsbericht
Het Nederlandse spoor presteert gewoon goed!
Nieuwsbericht
ProRail stuurt beheerplan 2018 naar Tweede Kamer
Nieuwsbericht
Ombouw Hoekse Lijn vertraagd
Nieuwsbericht
Laatste Open Dag Noord/Zuidlijn op 20 januari 2018
Nieuwsbericht
Findings of the INTERMAT Construction Observatory
Weblogposting
Nederland ontvangt 82,8 mln Europese bijdrage voor infrastructuur
Nieuwsbericht
Honderden miljoenen voor toekomstbestendige infrastructuur
Nieuwsbericht
Dienstregeling 2018 van start in de sneeuw
Nieuwsbericht
Pier Eringa: "Meer goederen over het spoor"
Nieuwsbericht
ProRail test nieuw type geluidsscherm in Susteren
Nieuwsbericht
Station Zwolle Stadshagen later in gebruik
Nieuwsbericht








[Banners]