Bron: Rain(a)Way
Artikel | Datum: 21-09-2017


Interview met Fien Dekker bedenker van Rain(a)Way




Rain(a)Way won op 7 september 2017 op Making Waves de publieksprijs voor slimme en haalbare ideeën op het vlak van water en klimaat. U studeerde in 2014 af aan de Design Academy met Rain(a)Way en won in 2016 tijdens de Design week de Keep an Eye Design Talent Grant.

Wat is Rain(a)Way?
Rain(a)Way is een Urban Design Studio. Met onze unieke ontwerp methode zetten wij regenwater in als een kwaliteit voor een klimaatbestendige stad.

Kunt u de filosofie achter Rain(a)Way toelichten?
Wij hebben een Ontwerp methode ontwikkeld waarbij water zichtbaar wordt geïntegreerd in het ontwerp. De natuurlijke cyclus van regenwater is namelijk verdwenen in onze steden, door de klimaatverandering gaat dit steeds meer voor problemen zorgen. Onze missie is om de natuurlijke cyclus terug te brengen in het stedelijk gebied. Dit doen we door water op een innovatieve en unieke manier zichtbaar te maken.

Waarin verschilt deze innovatie van andere oplossingen van wateropgaven in de stad?
Onze design methode pakt niet alleen de regenwater problematiek aan. Wij zetten regenwater zichtbaar in voor een mooie en unieke leefomgeving. Mens en bebouwing staan in direct contact met water. Met ons advies en onze producten voorkomen we wateroverlast, zorgen we voor een verkoelend effect en vergroten we de leefbaarheid. Zo voelen bewoners zich gezonder en gelukkiger.

Is het concept Rain(a)Way al toegepast in Nederland?
Ja zeker, onder ander is Rotterdam, Amsterdam en Tilburg.

Wat zijn de plannen voor de toekomst?
We willen onze impact vergroten door onze Rain(a)Way ontwerp methode in te zetten in (grote) landschappelijke projecten. Hiervoor zijn we opzoek naar (nieuwe) samenwerkingen met Landschapsarchitecten & urban planners.

Rain(a)Way is op 9 november 2017 aanwezig bij Water in de Openbare Ruimte sector Verharding stand 2.025 Fien Dekker geeft om 11.30 een lezing in de Elzenzaal.



Deel dit artikel:                   





Alle stations in Nederland toegankelijk voor blinden en slechtzienden
Nieuwsbericht
Stem voor de Blije Reizigers Prijs 2017: Genomineerden bekend!
Weblogposting
Railforum: Innovatiecongres - Benutten van talenten
Weblogposting
Railforum: Kenniskring Stedelijke Rail: Technische ontwikkelingen in stedelijk railmaterieel
Weblogposting
NS Dienstregeling 2018: 7 dagen per week tienminutentrein
Nieuwsbericht
Nieuw contract aanleg spoorterminal Haven Rotterdam
Nieuwsbericht
Railforum: Tweede bijeenkomst kenniskring Systeemintegratie
Weblogposting
Mobiliteitsbeeld 2017: 60 procent van alle reizigerskilometers per auto
Nieuwsbericht
Zwitserland wil leren van onze testdagen
Nieuwsbericht
NS: nieuwe Sprinters en vaker Sprinters
Nieuwsbericht
Eerste testdagen tienminutentrein soepel verlopen, reizigers positief
Nieuwsbericht
Conclusies onderzoeksproject Kennisinfrastructuur spoorveiligheid
Nieuwsbericht
Nieuw: servicedesk gevaarlijke stoffen op het spoor
Nieuwsbericht
Nieuwe blusvoorzieningen emplacement Axel opgeleverd
Nieuwsbericht
ProRail blij met investeringen in het spoor
Nieuwsbericht
17 mln voor aantrekkelijke toegankelijke stationsgebieden Noord-Holland
Nieuwsbericht
Vectron locomotief van Siemens toegelaten in Nederland
Nieuwsbericht
ProRail zet in op een toekomst zonder bouwafval
Nieuwsbericht
Spoorbrug Zuidhorn in gebruik
Nieuwsbericht
Extra geltreinen tegen herfsthinder op spoor
Nieuwsbericht
Kansen verbetering grensoverschrijdende treinverbindingen Euregiogebied
Nieuwsbericht
Siemens and Alstom join forces to create a European Champion in Mobility
Nieuwsbericht
Geen spanning bij werken aan de bovenleiding
Nieuwsbericht








[Banners]