Bron: Rain(a)Way
Artikel | Datum: 21-09-2017


Interview met Fien Dekker bedenker van Rain(a)Way




Rain(a)Way won op 7 september 2017 op Making Waves de publieksprijs voor slimme en haalbare ideeën op het vlak van water en klimaat. U studeerde in 2014 af aan de Design Academy met Rain(a)Way en won in 2016 tijdens de Design week de Keep an Eye Design Talent Grant.

Wat is Rain(a)Way?
Rain(a)Way is een Urban Design Studio. Met onze unieke ontwerp methode zetten wij regenwater in als een kwaliteit voor een klimaatbestendige stad.

Kunt u de filosofie achter Rain(a)Way toelichten?
Wij hebben een Ontwerp methode ontwikkeld waarbij water zichtbaar wordt geïntegreerd in het ontwerp. De natuurlijke cyclus van regenwater is namelijk verdwenen in onze steden, door de klimaatverandering gaat dit steeds meer voor problemen zorgen. Onze missie is om de natuurlijke cyclus terug te brengen in het stedelijk gebied. Dit doen we door water op een innovatieve en unieke manier zichtbaar te maken.

Waarin verschilt deze innovatie van andere oplossingen van wateropgaven in de stad?
Onze design methode pakt niet alleen de regenwater problematiek aan. Wij zetten regenwater zichtbaar in voor een mooie en unieke leefomgeving. Mens en bebouwing staan in direct contact met water. Met ons advies en onze producten voorkomen we wateroverlast, zorgen we voor een verkoelend effect en vergroten we de leefbaarheid. Zo voelen bewoners zich gezonder en gelukkiger.

Is het concept Rain(a)Way al toegepast in Nederland?
Ja zeker, onder ander is Rotterdam, Amsterdam en Tilburg.

Wat zijn de plannen voor de toekomst?
We willen onze impact vergroten door onze Rain(a)Way ontwerp methode in te zetten in (grote) landschappelijke projecten. Hiervoor zijn we opzoek naar (nieuwe) samenwerkingen met Landschapsarchitecten & urban planners.

Rain(a)Way is op 9 november 2017 aanwezig bij Water in de Openbare Ruimte sector Verharding stand 2.025 Fien Dekker geeft om 11.30 een lezing in de Elzenzaal.



Deel dit artikel:                   





Groot rangeerterrein bij Zwolle duurzaam op de schop
Nieuwsbericht
ProRail waarschuwt voor trillingshinder bij nieuwbouw langs het spoor
Nieuwsbericht
Robots, slechte Cyber Security en frustratie; hoe voorkomen bedrijven de 'Drift into failure'?
Weblogposting
Aanvullende onderzoeken en aangepaste planning voor PHS Meteren-Boxtel
Nieuwsbericht
Proef met langzamer rijdende goederentreinen tussen Meteren en Boxtel
Nieuwsbericht
'Twee miljoen treinreizigers naar Berlijn haalbaar'
Nieuwsbericht
Vijf overwegen iets langer dicht
Nieuwsbericht
Europese bijdrage voor Nederlandse infrastructuur en luchtvaart
Nieuwsbericht
Rover: 4 punten om groei OV te financieren en te versnellen
Nieuwsbericht
Inter Visual Systems heet vanaf vandaag INTER
Nieuwsbericht
PAOTM Opleiding Bouwbesluitdeskundige: SKB post-hbo-opleiding waarmee je een allround bouwplantoetser wordt
Weblogposting
IenW maakt werk van veilige en duurzame mobiliteit
Nieuwsbericht
Sensoren op reizigerstreinen
Nieuwsbericht
Het spoor een belemmering in de natuur?
Nieuwsbericht
Aannemer bouw spoorverdubbeling Zevenaar - Didam bekend
Nieuwsbericht
Vervoer gevaarlijke stoffen gelijk gebleven in 2017
Nieuwsbericht
ProRail gunt Movares aanpassing corridor Alkmaar - Amsterdam
Nieuwsbericht
ProRail: Swietelsky gefeliciteerd!
Nieuwsbericht
Lingense Alliantie komt op stoom in Geldermalsen
Nieuwsbericht
Pilz organiseert tweede editie van inspirerend congres 'Master of Safety in één dag'
Weblogposting
Halfjaarcijfers NS: Reizigers vaker op tijd en meer tevreden
Nieuwsbericht
Recordaantal treinkilometers in nieuwe dienstregeling 2019
Nieuwsbericht
Spoor Hoekse Lijn mag worden verlengd tot aan de kust van Hoek van Holland
Nieuwsbericht








[Banners]