Bron: Rain(a)Way
Artikel | Datum: 21-09-2017


Interview met Fien Dekker bedenker van Rain(a)Way




Rain(a)Way won op 7 september 2017 op Making Waves de publieksprijs voor slimme en haalbare ideeën op het vlak van water en klimaat. U studeerde in 2014 af aan de Design Academy met Rain(a)Way en won in 2016 tijdens de Design week de Keep an Eye Design Talent Grant.

Wat is Rain(a)Way?
Rain(a)Way is een Urban Design Studio. Met onze unieke ontwerp methode zetten wij regenwater in als een kwaliteit voor een klimaatbestendige stad.

Kunt u de filosofie achter Rain(a)Way toelichten?
Wij hebben een Ontwerp methode ontwikkeld waarbij water zichtbaar wordt geïntegreerd in het ontwerp. De natuurlijke cyclus van regenwater is namelijk verdwenen in onze steden, door de klimaatverandering gaat dit steeds meer voor problemen zorgen. Onze missie is om de natuurlijke cyclus terug te brengen in het stedelijk gebied. Dit doen we door water op een innovatieve en unieke manier zichtbaar te maken.

Waarin verschilt deze innovatie van andere oplossingen van wateropgaven in de stad?
Onze design methode pakt niet alleen de regenwater problematiek aan. Wij zetten regenwater zichtbaar in voor een mooie en unieke leefomgeving. Mens en bebouwing staan in direct contact met water. Met ons advies en onze producten voorkomen we wateroverlast, zorgen we voor een verkoelend effect en vergroten we de leefbaarheid. Zo voelen bewoners zich gezonder en gelukkiger.

Is het concept Rain(a)Way al toegepast in Nederland?
Ja zeker, onder ander is Rotterdam, Amsterdam en Tilburg.

Wat zijn de plannen voor de toekomst?
We willen onze impact vergroten door onze Rain(a)Way ontwerp methode in te zetten in (grote) landschappelijke projecten. Hiervoor zijn we opzoek naar (nieuwe) samenwerkingen met Landschapsarchitecten & urban planners.

Rain(a)Way is op 9 november 2017 aanwezig bij Water in de Openbare Ruimte sector Verharding stand 2.025 Fien Dekker geeft om 11.30 een lezing in de Elzenzaal.



Deel dit artikel:                   





Eerste treinen maandag over nieuwe spoorbrug Utrecht
Nieuwsbericht
Dag van de Rail 2018: Hoe bereikbaar is het Noorden van Nederland?
Weblogposting
Aanpassing infrastructuur HSL nodig om prestaties te verbeteren
Nieuwsbericht
Nieuwe spoorlijn Roodeschool-Eemshaven open
Nieuwsbericht
Meer verstoringen op het spoor door invloed van buitenaf
Nieuwsbericht
Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteitsuitbreiding Havenspoorlijn
Nieuwsbericht
170 mln voor verbeteren spoorknooppunt en station Zwolle
Nieuwsbericht
Heiloo krijgt een tunnel onder het spoor
Nieuwsbericht
Interview met Erik Kerssies, Bouw & Infra Park, over InfraCampus, de infrasector en beheer en onderhoud
Artikel
Congres Beheer en onderhoud van infrastructuur: Geconcentreerd blijven op eigen taken!
Weblogposting
ProRail meet wissels vanaf nu volautomatisch
Nieuwsbericht
NS studeert op nieuwe werkplaats in Lelystad
Nieuwsbericht
Automatisch bestuurde trein komt eraan in Groningen
Nieuwsbericht
Vol trots presenteert Inter Visual Systems het Control Room Event 2018 programma
Weblogposting
Startschot aanpak stationsomgevingen Kennemerlijn
Nieuwsbericht
NS pleit voor behoud 10 perronsporen Amsterdam Centraal
Nieuwsbericht
Saldoloos reizen weer een stap dichterbij
Nieuwsbericht
NS: Meer reizigers op tijd in 2017
Nieuwsbericht
Alle treinen voor Nederlands hoofdrailnet nu in Nederlands eigendom
Nieuwsbericht
Pilz: Hercertificeringen voor kwalificatie CMSE® - Certified Machinery Safety Expert - Kennis opfrissen, experts blijven
Weblogposting
NS moderniseert nog eens 45 dubbeldekkers
Nieuwsbericht
ProRail organiseert blockchain-hackathon
Nieuwsbericht
Grote spoorvernieuwing Rotterdam terwijl treinen blijven rijden
Nieuwsbericht








[Banners]