Definitie


VVW





Voorschrift veilig werken

In het Voorschrift Veilig Werken (VVW) zijn specifieke regels opgenomen voor de arbeidsveiligheid bij het werken in of nabij de railinfra, in het bijzonder voor het voorkomen en verminderen van aanrijd- en elektrocutiegevaar bij werkzaamheden in de nabijheid van het profiel vrije ruimte (PVR) en bij hoogspanningsleidingen. Het VVW komt voort uit het normenkader veilig werken (NVW) als nadere uitwerking van de kaders en richtlijnen die zijn vastgesteld in het NVW.

Doel VVW

Het VVW is een nadere uitwerking van het normenkader veilig werken (NVW) en heeft tot doel het geven van nadere (en specifieke) voorschriften voor het veilig werken in of nabij de railinfra.

Toepassingsgebied VVW

Het VVW is van toepassing op door ProRail beheerde hoofdsporen, lokaalsporen, spooraansluitingen, tramwegen en raccordementen. Dit geldt voor sporen in exploitatie, in aanbouw en in afbraak in of nabij het Profiel Vrije Ruimte (PVR).

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Jul 18, 2008 by katja torbijn.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Nieuwe verkeersleidingspost in Barendrecht
Nieuwsbericht
ProRail test oversteekhulp bij overweg in Haarlem
Nieuwsbericht
Nieuwe vervoerder Budel - Weert
Nieuwsbericht
ProRail werkt toe naar ingebruikname station Zwolle Stadshagen
Nieuwsbericht
Na 21 jaar maakt Railpocket plaats voor vernieuwing
Nieuwsbericht
Nieuw! Pilz Veiligheidsschakelmat
Weblogposting
NS zal in de toekomst weer meebieden op regionale spoorconcessies
Nieuwsbericht
Treinreizen in 2017, een terugblik met cijfers
Nieuwsbericht
In beeld: het jaar 2017 van ProRail
Nieuwsbericht
Goed voornemen ProRail: proef met zelfrijdende treinen in 2018
Nieuwsbericht
Vrijspraak in strafzaak aanbesteding OV Limburg
Nieuwsbericht
Spoorveiligheid in Nederland hoog
Nieuwsbericht
Het Nederlandse spoor presteert gewoon goed!
Nieuwsbericht
ProRail stuurt beheerplan 2018 naar Tweede Kamer
Nieuwsbericht
Ombouw Hoekse Lijn vertraagd
Nieuwsbericht
Laatste Open Dag Noord/Zuidlijn op 20 januari 2018
Nieuwsbericht
Findings of the INTERMAT Construction Observatory
Weblogposting
Nederland ontvangt 82,8 mln Europese bijdrage voor infrastructuur
Nieuwsbericht
Honderden miljoenen voor toekomstbestendige infrastructuur
Nieuwsbericht
Dienstregeling 2018 van start in de sneeuw
Nieuwsbericht
Pier Eringa: "Meer goederen over het spoor"
Nieuwsbericht
ProRail test nieuw type geluidsscherm in Susteren
Nieuwsbericht
Station Zwolle Stadshagen later in gebruik
Nieuwsbericht








[Banners]