De V&G-coördinator ontwerpfase stelt met inachtneming van de Arbeidshygiënische strategie: de redelijkerwijs haalbare maatregelen en het minimale niveau voor de veilige werkplek vast. De V&G-coördinator ontwerpfase motiveert en onderbouwt de gekozen maatregelen en het gekozen niveau op basis van een risico-analyse. Deze risico-analyse is een onderdeel van het door ProRail op te stellen V&G-plan ontwerpfase. De V&G-coördinator ontwerpfase is verantwoordelijk voor de inhoud (kwaliteit) en het opstellen van een V&G-plan ontwerpfase. De V&G-coördinator ontwerpfase heeft hierbij de volgende (kern)taken:
- Het adviseren van het projectteam in de ontwerpfase van een project vanuit de arbeidshygiènische strategie.
- het maken van een risico-analyse gebaseerd op het ontwerp, de locale situatie en de aard van de werkzaamheden.
- Het vaststellen van kaders, gebaseerd op de arbeidshygiènische strategie, waarbinnen maatregelen genomen moeten worden om de geïnventariseerde risico's te elimineren of te beheersen.
- Het opstellen van een V&G-plan ontwerpfase, op basis van het format dat door opdrachtgever wordt aangegeven.
- Het maken van (een aanzet tot) een V&G-dossier of het aanvullen van een bestaand V&G-dossier.
- Het overdragen van het V&G-plan ontwerpfase en het V&G-dossier aan V&G-coördinator uitvoeringsfase respectievelijk de opdrachtnemer.
De V&G-coördinator ontwerpfase kan zich laten ondersteunen door deskundigen.
Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de
redactie van Infrasite.
This page was last changed in Railpedia on Apr 08, 2008 by katja torbijn.
Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!
Eerste treinen maandag over nieuwe spoorbrug Utrecht
Dag van de Rail 2018: Hoe bereikbaar is het Noorden van Nederland?
Aanpassing infrastructuur HSL nodig om prestaties te verbeteren
Nieuwe spoorlijn Roodeschool-Eemshaven open
Meer verstoringen op het spoor door invloed van buitenaf
Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteitsuitbreiding Havenspoorlijn
170 mln voor verbeteren spoorknooppunt en station Zwolle
Heiloo krijgt een tunnel onder het spoor
Interview met Erik Kerssies, Bouw & Infra Park, over InfraCampus, de infrasector en beheer en onderhoud
Congres Beheer en onderhoud van infrastructuur: Geconcentreerd blijven op eigen taken!
ProRail meet wissels vanaf nu volautomatisch
NS studeert op nieuwe werkplaats in Lelystad
Automatisch bestuurde trein komt eraan in Groningen
Vol trots presenteert Inter Visual Systems het Control Room Event 2018 programma
Startschot aanpak stationsomgevingen Kennemerlijn
NS pleit voor behoud 10 perronsporen Amsterdam Centraal
Saldoloos reizen weer een stap dichterbij
NS: Meer reizigers op tijd in 2017
Alle treinen voor Nederlands hoofdrailnet nu in Nederlands eigendom
Pilz: Hercertificeringen voor kwalificatie CMSE® - Certified Machinery Safety Expert - Kennis opfrissen, experts blijven
NS moderniseert nog eens 45 dubbeldekkers
ProRail organiseert blockchain-hackathon
Grote spoorvernieuwing Rotterdam terwijl treinen blijven rijden