Definitie


Bewijs van toegang





Dat het Spoor gevaarlijk kan zijn weet iedereen wel. Toch komt het voor dat mensen zich op spoorwegterrein bevinden, die niet weten welke Veiligheidsregels er gelden. Om te voorkomen dat er 'onbevoegden' op het spoorwegterrein komen, moet iedereen die in de buurt van het spoor wil komen, in het bezit van een Bewijs van Toegang.

Met dit Bewijs van Toegang meld je je bij de LWB project. De LWB geeft na inzage van het bewijs toestemming om in de buurt van het spoor te komen (mits je beschermende en reflecterende kleding aan hebt!)

Baanwerkers mogen werkzaamheden uitvoeren aan het spoor en melden zich bij de uitvoerder van het project nadat zij eerst instructie gekregen hebben van de LWB over de Buitendienststelling.

Om een Bewijs van Toegang te ontvangen moet je een test doen. Wanneer je deze met goed gevolg aflegt en een Bewijs van Deelname kunt overleggen, wordt door de opdrachtgever een Bewijs van Toegang uitgeschreven.

Externe link Eerste versie van artikel geschreven door: Katja Torbijn

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Feb 25, 2010 by pieter gardenier.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Nieuwe verkeersleidingspost in Barendrecht
Nieuwsbericht
ProRail test oversteekhulp bij overweg in Haarlem
Nieuwsbericht
Nieuwe vervoerder Budel - Weert
Nieuwsbericht
ProRail werkt toe naar ingebruikname station Zwolle Stadshagen
Nieuwsbericht
Na 21 jaar maakt Railpocket plaats voor vernieuwing
Nieuwsbericht
Nieuw! Pilz Veiligheidsschakelmat
Weblogposting
NS zal in de toekomst weer meebieden op regionale spoorconcessies
Nieuwsbericht
Treinreizen in 2017, een terugblik met cijfers
Nieuwsbericht
In beeld: het jaar 2017 van ProRail
Nieuwsbericht
Goed voornemen ProRail: proef met zelfrijdende treinen in 2018
Nieuwsbericht
Vrijspraak in strafzaak aanbesteding OV Limburg
Nieuwsbericht
Spoorveiligheid in Nederland hoog
Nieuwsbericht
Het Nederlandse spoor presteert gewoon goed!
Nieuwsbericht
ProRail stuurt beheerplan 2018 naar Tweede Kamer
Nieuwsbericht
Ombouw Hoekse Lijn vertraagd
Nieuwsbericht
Laatste Open Dag Noord/Zuidlijn op 20 januari 2018
Nieuwsbericht
Findings of the INTERMAT Construction Observatory
Weblogposting
Nederland ontvangt 82,8 mln Europese bijdrage voor infrastructuur
Nieuwsbericht
Honderden miljoenen voor toekomstbestendige infrastructuur
Nieuwsbericht
Dienstregeling 2018 van start in de sneeuw
Nieuwsbericht
Pier Eringa: "Meer goederen over het spoor"
Nieuwsbericht
ProRail test nieuw type geluidsscherm in Susteren
Nieuwsbericht
Station Zwolle Stadshagen later in gebruik
Nieuwsbericht








[Banners]