Definitie


Bijdrukwagens





Bijdrukwagens bewegen zich vanaf de ontruimzone tot ca 400 m achter de railrem. De functie van de bijdrukswagens is om de losse afloopjes tegen elkaar aan te drukken zodat de koppelingen tussen de wagens eenvoudig kunnen worden aangebracht. Per spoor is er een wagen. Wanneer er een afloopje uit de ontruimzone komt rijdt de bijdrukwagen snel (dubbele snelheid) onder de rijdende goederenwagens door, richting ontruimzone. Het omhoog staande armpje wordt door het wiel omlaag gedrukt. Bij de ontruimzone aangekomen, keert de wagens om en rijdt met de vaste snelheid achter de rijdende goederenwagens aan. Wordt de snelheid van de wagens lager dan ontruimingswagen dan loopt de ontruimingswagen met het omhoogstekende armpje tegen het wiel van de wagen en drukt hiermee de wagen voorwaarts.Boven een bepaalde kracht (op het spoor staande wagens zijn b.v. op de remslof gelopen)dan stopt de bijdrukwagens met bijdrukken.Terug naar heuvelen.

Eerste versie van artikel geschreven door: Luc van Gerrevink

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Feb 25, 2010 by pieter gardenier.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





ProRail organiseert blockchain-hackathon
Nieuwsbericht
Grote spoorvernieuwing Rotterdam terwijl treinen blijven rijden
Nieuwsbericht
Eindrapport Hoekse Lijn: Onvoldoende regie
Nieuwsbericht
Aanvullende bijdrage voor Hoekse Lijn
Nieuwsbericht
Alstom wins the Europe 1 Mobility Trophy for its hydrogen train
Nieuwsbericht
Ruim 300 miljoen voor meer treinen Den Haag-Rotterdam
Nieuwsbericht
Aanpak tegen koperdiefstal zeer succesvol
Nieuwsbericht
Cameratoezicht spoor fors uitgebreid
Nieuwsbericht
Interview met Tjeerd Willem Hobma: Duurzame inzetbaarheid is Big business
Artikel
Echotechniek voorspelt kabelbreuken
Nieuwsbericht
Pilz: Veilig heksysteem PSENmlock
Weblogposting
Hoogfrequent spoorvervoer op meer trajecten
Nieuwsbericht
Alstom, RRF en ProRail ondertekenen contract automatisch rijdende trein
Nieuwsbericht
Pier Eringa pleit voor terugkeer van de spoorwegpolitie
Artikel
Vandalisme op het spoor wéér toegenomen
Nieuwsbericht
Nieuwe verkeersleidingspost in Barendrecht
Nieuwsbericht
ProRail test oversteekhulp bij overweg in Haarlem
Nieuwsbericht
Nieuwe vervoerder Budel - Weert
Nieuwsbericht
Na 21 jaar maakt Railpocket plaats voor vernieuwing
Nieuwsbericht
ProRail werkt toe naar ingebruikname station Zwolle Stadshagen
Nieuwsbericht
Nieuw! Pilz Veiligheidsschakelmat
Weblogposting
NS zal in de toekomst weer meebieden op regionale spoorconcessies
Nieuwsbericht
Treinreizen in 2017, een terugblik met cijfers
Nieuwsbericht








[Banners]


[Top events]