Definitie


Haarlem IJmuidense Spoorweg Maatschappij





Na verloop van tijd is het deel van de stichting dat zich bezig gehouden heeft met de heropening van de spoorlijn Haarlem - IJmuiden afgesplitst en is verder gegaan als stichting WIJS.

De HIJSM, voluit: Haarlem IJmuidense Spoorweg Maatschappij, is blijven bestaan als museummaterieel-eigenaar en bezit een aantal locomotoren, ex werk/verblijfswagens en een aantal treinstellen.

Van de treinstellen zijn er op dit moment 3 rijvaardig, namelijk de plan U stellen: 113, 115 en 121.

Deze laatste is gemoderniseerd en hierbij voorzien van een generator in de bagageafdeling, herkenbaar aan een vierkante bak op het dak.

De 113 en 115 zijn uitgevoerd zonder de nieuwe generator, dus in de oorspronkelijke uitvoering.

Plan U 115 heeft op het moment van schrijven (23-01-2008) te maken met een defect, en is tijdelijk niet inzetbaar.

Naast bovengenoemde stellen bezit men de DEII, ookwel genaamd De blauwe engel 180, welke gestald staat op Amsterdam-Dijksgracht.

Rijdend Personeel:

De HIJSM kan beschikken over 5 machinisten met volledige bevoegdheid, inzetbaar via NS/R en/of Spoorflex.

De HIJSM heeft geen erkenning als vervoerder.

De HIJSM werkt ook mee aan www.roestrijden.nl

Externe link: HIJSM web page



Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Mar 23, 2008 by corina de jongh.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Alle stations in Nederland toegankelijk voor blinden en slechtzienden
Nieuwsbericht
Stem voor de Blije Reizigers Prijs 2017: Genomineerden bekend!
Weblogposting
Railforum: Innovatiecongres - Benutten van talenten
Weblogposting
Railforum: Kenniskring Stedelijke Rail: Technische ontwikkelingen in stedelijk railmaterieel
Weblogposting
NS Dienstregeling 2018: 7 dagen per week tienminutentrein
Nieuwsbericht
Nieuw contract aanleg spoorterminal Haven Rotterdam
Nieuwsbericht
Railforum: Tweede bijeenkomst kenniskring Systeemintegratie
Weblogposting
Mobiliteitsbeeld 2017: 60 procent van alle reizigerskilometers per auto
Nieuwsbericht
Zwitserland wil leren van onze testdagen
Nieuwsbericht
NS: nieuwe Sprinters en vaker Sprinters
Nieuwsbericht
Eerste testdagen tienminutentrein soepel verlopen, reizigers positief
Nieuwsbericht
Conclusies onderzoeksproject Kennisinfrastructuur spoorveiligheid
Nieuwsbericht
Nieuw: servicedesk gevaarlijke stoffen op het spoor
Nieuwsbericht
Nieuwe blusvoorzieningen emplacement Axel opgeleverd
Nieuwsbericht
ProRail blij met investeringen in het spoor
Nieuwsbericht
17 mln voor aantrekkelijke toegankelijke stationsgebieden Noord-Holland
Nieuwsbericht
Vectron locomotief van Siemens toegelaten in Nederland
Nieuwsbericht
ProRail zet in op een toekomst zonder bouwafval
Nieuwsbericht
Spoorbrug Zuidhorn in gebruik
Nieuwsbericht
Extra geltreinen tegen herfsthinder op spoor
Nieuwsbericht
Kansen verbetering grensoverschrijdende treinverbindingen Euregiogebied
Nieuwsbericht
Siemens and Alstom join forces to create a European Champion in Mobility
Nieuwsbericht
Geen spanning bij werken aan de bovenleiding
Nieuwsbericht








[Banners]