Definitie


OECD rapport





Feiten uit het rapport mbt. mobiliteit:
  • In de spits wordt binnen de Randstad eerder een keuze gemaakt voor het OV dan buiten de spits. Een voorbeeld is Amsterdam. Buiten de spits worden 25% van alle reizen met het OV afgelegd, terwijl gedurende de spits het aantal met het OV reizende passagiers stijgt tot 40%.
  • In vergelijking met andere metropolitane regio's wordt het bestaande spoornetwerk binnen de Randstad al zwaar benut. OESO beveelt meer snelle en frequente verbindingen tussen de grote steden.
  • Het rapport schrijft dat lokale overheden zoals gemeenten meer macht hebben dan regionale overheden. Dit maakt het makkelijker om decentrale OV projecten te realiseren dan om een centrale organisatie van OV te bewerkstelligen. Een centrale organisatie van het OV zou meer oplossingen bieden voor het mobiliteitsprobleem. Met een centrale organisatie kunnen aansluitpunten en tijden tussen verschillende typen OV makkelijker verbeterd worden.*De Randstad kenmerkt zich door het vlakke land en hoge bevolkingsdichtheid. Daarnaast kent de Randstad congestieproblemen naar aanleiding van de files. Het rapport kaart aan dat deze factoren bij elkaar, een unieke gelegenheid vormen voor een geïntegreerd OV-systeem, terwijl dit in vergelijking met andere metropolitane gebieden, nog maar weinig wordt benut. Bij het verder ontwikkelen van het railnetwerk, zou niet alleen aandacht besteed moeten worden aan het verbinden van steden binnen de Randstad en het vervoer daartussen, maar ook aan bedrijven die momenteel langs drukke wegen zijn gepositioneerd.


Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Mar 24, 2008 by corina de jongh.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





ProRail en Network Rail zetten samen in op innovatie
Nieuwsbericht
Alle innovatieve veiligheidsoplossingen op een rijtje
Weblogposting
Railtech podium oprichting Europees platform spooronderhoud
Nieuwsbericht
Meer en snellere treinen
Nieuwsbericht
Goedemorgen Nederland bezoekt de RailTech
Nieuwsbericht
Monsterklus rond Leiden Centraal
Nieuwsbericht
Verlenging president-directeur ProRail
Nieuwsbericht
Nieuwste oplossingen in spoorweg-automatisering van Pilz op Railtech 2019
Weblogposting
Pilz configureerbare besturingssystemen volop in ontwikkeling
Weblogposting
Programmadirecteur Positionering ProRail benoemd
Nieuwsbericht
Leren over het spoor
Nieuwsbericht
Besturingssysteem PSS 4000-R heeft M12 interface voor veeleisende toepassingen spoor
Weblogposting
Vernieuwing treinbeveiliging emplacement Roermond
Nieuwsbericht
Interview met Jeannette Baljeu, voorzitter van Railforum
Artikel
ProRail publiceert onderzoeksrapporten incidenten Kijfhoek
Nieuwsbericht
ProRail en Flitsmeister werken samen aan verkeersveiligheid bij overwegen
Nieuwsbericht
Veel overlast voor treinverkeer door verwarde personen
Nieuwsbericht
Onbeveiligde overweg Beesel per direct op slot
Nieuwsbericht
Treinen besparen 1,43 miljard kilogram CO2
Nieuwsbericht
ProRail wil na Nederlands ook Europees OV toekomstbeeld
Nieuwsbericht
Eerste positieve testresultaten geavanceerd geluidsscherm
Nieuwsbericht
Intercity's blijven stoppen in Schiedam
Nieuwsbericht
Proefrit met snelle trein tussen Groningen en de Randstad
Nieuwsbericht








[Banners]