Definitie


OECD rapport





Feiten uit het rapport mbt. mobiliteit:
  • In de spits wordt binnen de Randstad eerder een keuze gemaakt voor het OV dan buiten de spits. Een voorbeeld is Amsterdam. Buiten de spits worden 25% van alle reizen met het OV afgelegd, terwijl gedurende de spits het aantal met het OV reizende passagiers stijgt tot 40%.
  • In vergelijking met andere metropolitane regio's wordt het bestaande spoornetwerk binnen de Randstad al zwaar benut. OESO beveelt meer snelle en frequente verbindingen tussen de grote steden.
  • Het rapport schrijft dat lokale overheden zoals gemeenten meer macht hebben dan regionale overheden. Dit maakt het makkelijker om decentrale OV projecten te realiseren dan om een centrale organisatie van OV te bewerkstelligen. Een centrale organisatie van het OV zou meer oplossingen bieden voor het mobiliteitsprobleem. Met een centrale organisatie kunnen aansluitpunten en tijden tussen verschillende typen OV makkelijker verbeterd worden.*De Randstad kenmerkt zich door het vlakke land en hoge bevolkingsdichtheid. Daarnaast kent de Randstad congestieproblemen naar aanleiding van de files. Het rapport kaart aan dat deze factoren bij elkaar, een unieke gelegenheid vormen voor een geïntegreerd OV-systeem, terwijl dit in vergelijking met andere metropolitane gebieden, nog maar weinig wordt benut. Bij het verder ontwikkelen van het railnetwerk, zou niet alleen aandacht besteed moeten worden aan het verbinden van steden binnen de Randstad en het vervoer daartussen, maar ook aan bedrijven die momenteel langs drukke wegen zijn gepositioneerd.


Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Mar 24, 2008 by corina de jongh.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Eerste treinen maandag over nieuwe spoorbrug Utrecht
Nieuwsbericht
Dag van de Rail 2018: Hoe bereikbaar is het Noorden van Nederland?
Weblogposting
Aanpassing infrastructuur HSL nodig om prestaties te verbeteren
Nieuwsbericht
Nieuwe spoorlijn Roodeschool-Eemshaven open
Nieuwsbericht
Meer verstoringen op het spoor door invloed van buitenaf
Nieuwsbericht
Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteitsuitbreiding Havenspoorlijn
Nieuwsbericht
170 mln voor verbeteren spoorknooppunt en station Zwolle
Nieuwsbericht
Heiloo krijgt een tunnel onder het spoor
Nieuwsbericht
Interview met Erik Kerssies, Bouw & Infra Park, over InfraCampus, de infrasector en beheer en onderhoud
Artikel
Congres Beheer en onderhoud van infrastructuur: Geconcentreerd blijven op eigen taken!
Weblogposting
ProRail meet wissels vanaf nu volautomatisch
Nieuwsbericht
NS studeert op nieuwe werkplaats in Lelystad
Nieuwsbericht
Automatisch bestuurde trein komt eraan in Groningen
Nieuwsbericht
Vol trots presenteert Inter Visual Systems het Control Room Event 2018 programma
Weblogposting
Startschot aanpak stationsomgevingen Kennemerlijn
Nieuwsbericht
NS pleit voor behoud 10 perronsporen Amsterdam Centraal
Nieuwsbericht
Saldoloos reizen weer een stap dichterbij
Nieuwsbericht
NS: Meer reizigers op tijd in 2017
Nieuwsbericht
Alle treinen voor Nederlands hoofdrailnet nu in Nederlands eigendom
Nieuwsbericht
Pilz: Hercertificeringen voor kwalificatie CMSE® - Certified Machinery Safety Expert - Kennis opfrissen, experts blijven
Weblogposting
NS moderniseert nog eens 45 dubbeldekkers
Nieuwsbericht
ProRail organiseert blockchain-hackathon
Nieuwsbericht
Grote spoorvernieuwing Rotterdam terwijl treinen blijven rijden
Nieuwsbericht








[Banners]




[Andere events]