Definitie


Rotterdam-Genua





De reden daarvan is, dat ik sinds 2001 spreekbuis ben geweest van de werkgroep

Lawaaioverlast Rail Rijen. De doelen waarop wij ons focusten en focussen zijn

: lawaai overlast

: capaciteit

: veiligheid in al zijn facetten.

Ik weet niet of iedereen het begrip corrupte database kent?

Als snel kwam ik, als buitenstaander erachter dat de regelgeving rondom het spoor als een corrupte database in elkaar zat. De verantwoordelijkheden lagen verspreid, de overheid was aan het bezuinigen op het onderhoud (zie het rapport "op de rails"van de tweede kamer)

Door stug door te studeren is er toch een bepaalde lijn gekomen in mijn kennis.

Ik zal verder ook geen inhoudelijke kritiek leveren op mensen en organisaties, alhoewel het me soms erg hoog zit.

In 2000 is het eerste rapport uitgekomen, waarin aangegeven stond dat de theoretische belasting van de brabantroute in 2007 107 % zal zijn.Met een streefgetal van 80%, waarop ook de wet geluidhinder is gebaseerd is het niet relevant of het getal 100% of 110% moet zijn.

Deze overschrijding van de 80 % norm zal men trachten te ondervangen het het ERMTS systeem zoals ik inmiddels begrepen heb.

Kan 1 van de deskundigen mij hierover info leveren?

Ook heb ik begrepen dat bij dit systeem de snelheden ook omhoog gaan.

Dat brengt mij als bestuurder direkt naar mijn volgende probleem. Op de Brabantroute zijn er nog diverse stukken die nog niet toegerust zijn voor de zwaardere aslasten. Het station in Gilze en Rijen is zo'n deel.

In het verleden is mij nooit antwoord gegeven of er hier een veiligheidsrisico bestaat, omdat eigenlijk de komplete route aangeduid staat voor de zwaardere aslasten. Als politicus zal ik me dus ook sterk maken om officieel een reaktie te krijgen van Prorail.

Ik ben op dit moment bezig een bijeenkomst voor te bereiden over de Brabantroute voor politici en bestuurders. Prorail heeft in princiepe zijn medewerking toegezegd. Ook de Meursgroep is bereid mee te werken. Het IVW heeft tot op heden nog niets van zich laten horen.

Het doel van de bijeenkomst is, om alle bestuurders duidelijk te confronteren het het toekomstbeeld van de Brabantroute.

Na de algemene beschouwingen geef ik een vervolg op dit artikel

Jos Uitterhoeve

josuit@home.nl

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Mar 31, 2008 by katja torbijn.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





IenW maakt werk van veilige en duurzame mobiliteit
Nieuwsbericht
Sensoren op reizigerstreinen
Nieuwsbericht
Het spoor een belemmering in de natuur?
Nieuwsbericht
Aannemer bouw spoorverdubbeling Zevenaar - Didam bekend
Nieuwsbericht
Vervoer gevaarlijke stoffen gelijk gebleven in 2017
Nieuwsbericht
ProRail gunt Movares aanpassing corridor Alkmaar - Amsterdam
Nieuwsbericht
ProRail: Swietelsky gefeliciteerd!
Nieuwsbericht
Lingense Alliantie komt op stoom in Geldermalsen
Nieuwsbericht
Pilz organiseert tweede editie van inspirerend congres 'Master of Safety in één dag'
Weblogposting
Halfjaarcijfers NS: Reizigers vaker op tijd en meer tevreden
Nieuwsbericht
Recordaantal treinkilometers in nieuwe dienstregeling 2019
Nieuwsbericht
Spoor Hoekse Lijn mag worden verlengd tot aan de kust van Hoek van Holland
Nieuwsbericht
Flinke verbouwing station Amsterdam Amstel en omgeving
Nieuwsbericht
Meer internationaal goederentransport per spoor
Nieuwsbericht
ProRail: The sky is the limit
Nieuwsbericht
16 dagen spoorvernieuwing tussen Utrecht Centraal - Ede-Wageningen/Rhenen
Nieuwsbericht
ProRail slingert spoorbrugspringers op de bon
Nieuwsbericht
Royal HaskoningDHV neemt railactiviteiten van Verebus over
Nieuwsbericht
Proef met gele overweg geslaagd
Nieuwsbericht
Ricardo expertise helps Amsterdam new North-South metro line into service
Nieuwsbericht
Nominaties Nationale Staalprijs en Nationale Duurzaamheidsprijs
Nieuwsbericht
60.000 bezoekers bij de opening Noord/Zuidlijn
Nieuwsbericht
Record aantal treinen rijdt op tijd
Nieuwsbericht








[Banners]