Definitie


B4





Het B4-systeem is een 1500 V DC Bovenleidingsysteem dat voorbereid is op de mogelijke omschakeling naar 25 kV AC in de toekomst. Het systeem heeft een isolatieniveau dat geschikt is voor 25 kV. Verder is er gebruik gemaakt van een aluminuim geleider voor de Versterkingsleidingen.
  • De draagkabel is 70mm2 BzII en beweegbaar afgespannen met 15kN trekkracht.
  • De rijdraden zijn 2x100mm2 CuAg 0,1 en beweegbaar afgespannen met 2x10kN trekkracht.
  • De versterkingsleiding is 2x240mm2 E-AlMgSi, vast afgespannen met ieder 9kN trekkracht bij 10°C.
  • De systeemhoogte is 1,75 meter.
  • De nominale rijdraadhoogte is 5,50 meter.
  • De rijdraad heeft 1 promile van de veldlengte, voordoorhang .
  • De hangdraden zijn onder en boven geïsoleerd, 10mm2 BzII, maximaal 7 meter van elkaar.
  • De verschuiving is 200mm.
  • De maximale sectielengte is 2x660 meter.
Wanneer er daadwerkelijk omgeschakeld wordt naar 25 kV, zal een van de twee versterkingsleidingen verplaatst worden van de paaltop naar de zijkant van de paal en dienst gaan doen als Equipotentiaalleiding.

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Feb 24, 2010 by pieter gardenier.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Eerste treinen maandag over nieuwe spoorbrug Utrecht
Nieuwsbericht
Dag van de Rail 2018: Hoe bereikbaar is het Noorden van Nederland?
Weblogposting
Aanpassing infrastructuur HSL nodig om prestaties te verbeteren
Nieuwsbericht
Nieuwe spoorlijn Roodeschool-Eemshaven open
Nieuwsbericht
Meer verstoringen op het spoor door invloed van buitenaf
Nieuwsbericht
Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteitsuitbreiding Havenspoorlijn
Nieuwsbericht
170 mln voor verbeteren spoorknooppunt en station Zwolle
Nieuwsbericht
Heiloo krijgt een tunnel onder het spoor
Nieuwsbericht
Interview met Erik Kerssies, Bouw & Infra Park, over InfraCampus, de infrasector en beheer en onderhoud
Artikel
Congres Beheer en onderhoud van infrastructuur: Geconcentreerd blijven op eigen taken!
Weblogposting
ProRail meet wissels vanaf nu volautomatisch
Nieuwsbericht
NS studeert op nieuwe werkplaats in Lelystad
Nieuwsbericht
Automatisch bestuurde trein komt eraan in Groningen
Nieuwsbericht
Vol trots presenteert Inter Visual Systems het Control Room Event 2018 programma
Weblogposting
Startschot aanpak stationsomgevingen Kennemerlijn
Nieuwsbericht
NS pleit voor behoud 10 perronsporen Amsterdam Centraal
Nieuwsbericht
Saldoloos reizen weer een stap dichterbij
Nieuwsbericht
NS: Meer reizigers op tijd in 2017
Nieuwsbericht
Alle treinen voor Nederlands hoofdrailnet nu in Nederlands eigendom
Nieuwsbericht
Pilz: Hercertificeringen voor kwalificatie CMSE® - Certified Machinery Safety Expert - Kennis opfrissen, experts blijven
Weblogposting
NS moderniseert nog eens 45 dubbeldekkers
Nieuwsbericht
ProRail organiseert blockchain-hackathon
Nieuwsbericht
Grote spoorvernieuwing Rotterdam terwijl treinen blijven rijden
Nieuwsbericht








[Banners]




[Andere events]