hierbenik2
Nieuwsbericht | Datum: 29-06-2015



Beheer en onderhoud tunnels Betuweroute naar BAM en Cofely

Bron: Keyrail



Het beheer en onderhoud aan de tunneltechnische installaties (TTI’s) van de Betuweroute wordt vanaf 1 januari 2016 uitgevoerd door BAM en Cofely. Doelstelling is gezamenlijk een kwaliteitsslag te realiseren op tactisch, operationeel en uitvoerend niveau. De samenwerking is aangegaan voor minimaal zeven jaar met een optie tot verlenging van telkens drie jaar.

Om de Betuweroute optimaal te kunnen gebruiken, is het essentieel dat treinverkeer ongehinderd doorgang kan vinden. Daarom hebben BAM en Cofely voor het onderhoud aan de tunnels een beheermodel ontwikkeld dat garandeert altijd aan de vervoersvraag van de gebruikers van de Betuweroute te kunnen voldoen.

BAM en Cofely hebben voor deze samenwerking de VOF OptieTrans4y opgericht. Naast de inzet van een doordachte mix van mens, proces en technologie maakt OptiTrans4Y gebruik van een geavanceerd Tunnel Informatie Modeling (TIM) systeem dat real t ime inzage geeft in de werking van de TTI’s. Hiermee kunnen eventuele verstoringen aan de TTI’s eerder worden verholpen en wordt de hinder voor het treinverkeer tot een minimum beperkt.

De TTI’s bevinden zich bij de Botlektunnel, Sophiaspoortunnel, tunnel De Giessen, tunnel Pannerdensch Kanaal en tunnel Zevenaar. Het onderhoud van de dienstgebouwen bij de tunnels valt eveneens onder het contract.

Het contract tussen BAM en Cofely is afgesloten met Keyrail, de huidige exploitant van de Betuweroute. Vanaf 1 juli 2015 worden de beheeractiviteiten van Keyrail overgenomen door ProRail en houdt Keyrail op te bestaan. Het nu afgesloten contract gaat ook over naar ProRail.



Deel dit artikel:                   





Test automatisch bestuurde trein - nu mét reizigers
Nieuwsbericht
Innovatieve grondwaterstandmetingen in Zevenaar
Nieuwsbericht
Renate Pilz geëerd met Orde van Verdienste Bondsrepubliek Duitsland
Nieuwsbericht
ProRail tekent voor verbeterde samenwerking met hulpdiensten
Nieuwsbericht
Provincie Limburg en Arriva sluiten overeenkomst over Maaslijn
Nieuwsbericht
NEN organiseert Automation Forum
Nieuwsbericht
Risico's in kaart, kennis op orde en toch een ongeval
Weblogposting
Meer treinen laten rijden door sneller invoegen van goederentreinen
Nieuwsbericht
Pier Eringa nieuwe voorzitter NGinfra
Nieuwsbericht
Langzamere goederentreinen tussen Meteren en Boxtel
Nieuwsbericht
ProRail: Een terugblik op spoorjaar 2019
Nieuwsbericht
Wilt u ook TÜV gecertificeerd machineveiligheidexpert worden in het nieuwe jaar?
Weblogposting
Arcadis en Strukton beveiligen spoor Rijswijk - Rotterdam
Nieuwsbericht
Nieuwe directeur spoorbeheerder ProRail
Nieuwsbericht
Onderzoek Rijk en regio naar Lelylijn
Nieuwsbericht
Besluit Haven Loven, extra geld voor Deltaprogramma Maas en MIRT-onderzoek Brainport-regio
Nieuwsbericht
Pilz verdedigt zich tegen een grote cyberaanval en ziet herstructurering als een kans
Nieuwsbericht
Blusprobleem Waalhaven nog niet opgelost
Nieuwsbericht
Verbouwing station Groningen gegund aan Strukton Civiel
Nieuwsbericht
Goederentreinen in 2025 bijna allemaal 'stiller'
Nieuwsbericht
Tunnel onder Apeldoorns spoor voor betere doorstroming en verkeersveiligheid
Nieuwsbericht
Modernisering toegang zes fietsenstallingen Amsterdamse Noord-Zuidlijn
Nieuwsbericht
Aanleg 100.000 raildempers op Brabantroute voltooid
Nieuwsbericht


[Banners]