Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 26-01-2017


Reactie NS op Consuclaim: 2,5 miljard aan investeringen in treinen

Bron: NS



NS is 25 januari 2017 gedagvaard door ConsumentenClaim vanwege drukte in spits. Hoe zit NS hierin? Staan in de spits is vervelend. En we werken er keihard aan. Dat laten we de reiziger zien en dat kunnen we ook allemaal aan de rechter laten zien.

Met de groeiende economie en dalende werkloosheid is het steeds drukker in Nederland: op de weg en ook in de trein. Een vervoersbewijs biedt dan ook geen garantie op een zitplaats. Staan in de spits hoort er in het drukke Nederland helaas bij. We zijn daar heel eerlijk in: Dat zal ook altijd zo blijven.

Extra sprinters
NS heeft alles uit de kast gehaald om zoveel mogelijk capaciteit te bieden. NS heeft voor 2,5 miljard aan investeringen lopen voor de aanschaf en vernieuwing van treinen. In 2014 hebben we een spoedbestelling van 58 nieuwe sprinters gedaan. Deze zijn in een recordtijd beschikbaar. 26 hiervan rijden inmiddels op het spoor. Later dit jaar rijden alle 58, waarmee we extra plaats bieden voor 16.100 reizigers. Vanaf het einde van dit jaar komen er nog eens 118 nieuwe sprinters die NS eerder al bestelde.

Welke andere maatregelen nam NS?
Afgelopen zomer bracht NS 11 oude dubbeldekstreinen - bestaande uit 44 rijtuigen - van het type DDM1 terug op het spoor te krijgen. Dat leverde vanaf 5 september in totaal 8.700 vervoersplaatsen op. Eerder dat jaar creëerde NS 4.500 zit- en staplaatsen door de invoering van een pitstop bij het onderhoud Ook leverde de ombouw van een deel van de 1e klas 1.000 extra 2e klas zitplaatsen op.

Afgelopen zomer werd ook een verandering in de NS reisplanner app doorgevoerd. Daarin kunnen reizigers nu zien wat de actuele treinlengte is en of de trein als gevolg van een verstoring korter is dan gepland.



Deel dit artikel:                   





Contract ondertekend: vernieuwing Amstelveenlijn flinke stap dichterbij
Nieuwsbericht
ACM: Spoorvervoerders maken zich zorgen over marktontwikkelingen
Nieuwsbericht
Camerabeeld om spoor te inspecteren
Nieuwsbericht
Herman van der Horst nieuwe divisiedirecteur Movares
Nieuwsbericht
Treinen beter bij de tijd met de SmartWatch
Nieuwsbericht
Maatregelen tegen koperdiefstal spoor werpen vruchten af
Nieuwsbericht
Nu nieuw: verbinding van veiligheidsrelais PNOZmulti met de visualiseringssoftware PASvisu
Weblogposting
NS Jaarverslag 2016: meer nieuwe treinen, hogere klanttevredenheid
Nieuwsbericht
Moerdijkbrug: 25 juli tot en met 11 augustus geen treinverkeer
Nieuwsbericht
CER Annual Report 2015-2016
Nieuwsbericht
Ontwerp en de realisatie Zuidasdok definitief gegund aan ZuidPlus
Nieuwsbericht
Training: Veiligheid van beweegbare bruggen en sluizen
Weblogposting
Snel betere registratie gevaarlijke stoffen in goederentreinen
Nieuwsbericht
Ondertunneling overweg Vierpaardjes Venlo rond
Nieuwsbericht
ILT: Regelgeving nodig voor proefritten nieuwe treinen
Nieuwsbericht
Tijdelijke snelheidsbeperking Goes wordt opgeheven
Nieuwsbericht
Infrasite en TechniekJobBoard bundelen hun krachten
Weblogposting
Bouw nieuwe onderdoorgang Venlo
Nieuwsbericht
Reactie NS op Consuclaim: 2,5 miljard aan investeringen in treinen
Nieuwsbericht
De eerste master met annotatie Railsystemen afgestudeerd
Nieuwsbericht
Duitsers geven startsein voor aanleg Derde Spoor
Nieuwsbericht
Start werk aan Kamperlijn
Nieuwsbericht
Winnaars InfraTech Innovatieprijs 2017 bekend
Nieuwsbericht








[Banners]