Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 28-11-2016


HTM is winnaar van de Blije Reizigers Prijs 2016

Bron: Railforum



‘HTM zoekt rechtmatige eigenaars’ is door de reiziger verkozen tot winnaar van de Blije Reizigers Prijs 2016. Dit maakte Marten Foppen, directeur van Het Spoorwegmuseum bekend.

Ieder jaar reikt Railforum de Blije Reizigers Prijs uit voor verbeteringen in het openbaar vervoer, die het voor de reizigers plezieriger maken. Met deze prijs wil Railforum verbeteringen landelijke bekendheid geven en op grotere schaal laten uitrollen. Wat leidt tot meer merkbare verbeteringen voor reizigers. Alle facetten van een reis die de reiziger blij maken mogen meedoen. Criteria voor de deelnemende initiatieven zijn:
  • Daadwerkelijk uitgevoerd
  • Zichtbare verbetering
  • Verrassend en uniek
Uit een lijst van 13 uiteenlopende initiatieven zijn er vijf genomineerd door de vakmensen uit de sector:
  • NS-audiotour tijdens ‘Mooiste treinreis van Nederland’ voor treinreizigers tussen Almere en Lelystad
  • Project WELKOM! van Veolia vestigt speciale aandacht op de serviceaspecten van haar dienstverlening
  • HTM zoekt rechtmatige eigenaars. De reiziger kan 24/7 online zien of het verloren voorwerp is teruggevonden
  • HappyRail.com. De boekingssite voor internationale treinreizen
  • Petflesautomaat met zeegeluid van RET waar reizigers hun lege blikjes en petflessen kunnen inleveren tegen een kleine beloning
Deze initiatieven zijn voorgelegd aan de reizigers die tot 14 november konden stemmen.

HTM zoekt rechtmatige eigenaars
HTM vindt gemiddeld 6.000 voorwerpen per jaar in haar trams en bussen. Als een reiziger iets verliest in tram of bus, is het voor HTM een hoge prioriteit om het verloren voorwerp snel terug te vinden. De reiziger heeft vanaf nu zélf de regie over het terugvinden van zijn voorwerp en kan 24/7 online zien of het verloren voorwerp is teruggevonden. Na een match tussen voorwerp en eigenaar, bezorgt HTM het verloren voorwerp bij de eigenaar thuis. De eigenaar betaalt hiervoor 4 euro administratiekosten en geen verzendkosten. Door het proces op deze manier te versimpelen wil HTM meer voorwerpen terugbezorgen bij de eigenaar. De verwachting is dat HTM op deze manier drie keer zoveel voorwerpen kan terug bezorgen.

Vakprijs door OV-Magazine
Dit jaar reikt OV-Magazine voor de tweede keer de Blije Reizigers Vakprijs uit. De vakprijs gaat dit jaar naar HappyRail.com. Op deze boekingssite voor treintickets moet het uiteindelijk mogelijk zijn om via een one-stop-shopprincipe onder een persoonlijk account een treinticket te boeken naar om het even welke bestemming. Tegen het einde van het jaar moet het in ieder geval mogelijk zijn om alle Europese treinreizen te boeken, evenals Canada. De gebruiker kan dan boeken, betalen en het ticket uitprinten. Begin volgend jaar moet het ook mogelijk zijn om tickets in landen als India en Japan te boeken. De website wordt zo gebruiksvriendelijk mogelijk, zodat de start van de treinreis geen frustrerende, wel blije ervaring is. Namens de reizigers kreeg Treinreiswinkel al een prijs aangeboden voor beste idee tijdens de Spoortop gelanceerd.

Download
Bekijk hier het rapport Blije Reizigers Prijs 2016



Deel dit artikel:                   





IenW maakt werk van veilige en duurzame mobiliteit
Nieuwsbericht
Sensoren op reizigerstreinen
Nieuwsbericht
Het spoor een belemmering in de natuur?
Nieuwsbericht
Aannemer bouw spoorverdubbeling Zevenaar - Didam bekend
Nieuwsbericht
Vervoer gevaarlijke stoffen gelijk gebleven in 2017
Nieuwsbericht
ProRail gunt Movares aanpassing corridor Alkmaar - Amsterdam
Nieuwsbericht
ProRail: Swietelsky gefeliciteerd!
Nieuwsbericht
Lingense Alliantie komt op stoom in Geldermalsen
Nieuwsbericht
Pilz organiseert tweede editie van inspirerend congres 'Master of Safety in één dag'
Weblogposting
Halfjaarcijfers NS: Reizigers vaker op tijd en meer tevreden
Nieuwsbericht
Recordaantal treinkilometers in nieuwe dienstregeling 2019
Nieuwsbericht
Spoor Hoekse Lijn mag worden verlengd tot aan de kust van Hoek van Holland
Nieuwsbericht
Flinke verbouwing station Amsterdam Amstel en omgeving
Nieuwsbericht
Meer internationaal goederentransport per spoor
Nieuwsbericht
ProRail: The sky is the limit
Nieuwsbericht
16 dagen spoorvernieuwing tussen Utrecht Centraal - Ede-Wageningen/Rhenen
Nieuwsbericht
ProRail slingert spoorbrugspringers op de bon
Nieuwsbericht
Royal HaskoningDHV neemt railactiviteiten van Verebus over
Nieuwsbericht
Proef met gele overweg geslaagd
Nieuwsbericht
Ricardo expertise helps Amsterdam new North-South metro line into service
Nieuwsbericht
Nominaties Nationale Staalprijs en Nationale Duurzaamheidsprijs
Nieuwsbericht
60.000 bezoekers bij de opening Noord/Zuidlijn
Nieuwsbericht
Record aantal treinen rijdt op tijd
Nieuwsbericht








[Banners]