Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 01-02-2017


Tijdelijke snelheidsbeperking Goes wordt opgeheven

Bron: ProRail



De tijdelijke snelheidsbeperking van 60 kilometer per uur binnen de bebouwde kom van Goes wordt opgeheven. Dat betekent dat goederentreinen vanaf donderdag 2 februari 2017 weer met 80 kilometer per uur door Goes mogen rijden. De snelheid kan weer omhoog omdat het spoor in Goes volgens afspraak is vernieuwd en voorzien van raildempers.

In 2010 hebben de gemeente Goes, goederenvervoerders, het ministerie van Infrastructuur en Milieu, Zeeland Seaport en ProRail met elkaar afgesproken dat goederentreinen op vrijwillige basis met maximaal 60 km per uur door Goes zouden rijden. Een tijdelijke maatregel die zou worden opgeheven als het spoor in Goes zou zijn voorzien van betonnen dwarsliggers en raildempers. Betonnen dwarsliggers zijn stiller dan houten dwarsliggers en raildempers zijn blokken die op de spoorstaaf worden gemonteerd om het geluid van voorbijkomende treinen te dempen met circa 3db.

Opheffen snelheidsbeperking
Nu beide maatregelen alweer enige tijd zijn doorgevoerd, is het tijd geworden om de tijdelijke snelheidsbeperking op te heffen. Deze wordt namelijk niet vanwege spoorwegveiligheidsredenen toegepast en beïnvloedt de punctualiteit op de Zeeuwse lijn negatief. Daarom hebben we onze aannemer opdracht gegeven de tijdelijke snelheidsborden weg te halen zodat goederentreinen weer 80 kilometer per uur door de bebouwde kom van Goes kunnen rijden.

Komst geluidsschermen
Nog dit jaar wordt in Goes begonnen met het plaatsen van geluidsschermen. De aanbesteding hiervoor is inmiddels gestart en zal naar verwachting in april worden afgerond. De bouw van de schermen begint dan dit najaar en loopt door tot in 2018. Andere plaatsen in Zeeland waar ook geluidsschermen komen zoals Krabbendijke en Kapelle en Rilland, volgen volgend jaar.



Deel dit artikel:                   





Voorbereidende werkzaamheden Maaslijn van start
Nieuwsbericht
Qbuzz zelfstandig verder met Busitalia
Nieuwsbericht
ProRail test mobiele werkplek voor minder vertragingen
Nieuwsbericht
Nederland ontvangt miljoenen uit Brussel voor infrastructuur
Nieuwsbericht
Lagere kosten, minder hinder bij werkzaamheden op het spoor
Nieuwsbericht
28 miljoen euro van EU voor spoortraject Heerlen-Aachen
Nieuwsbericht
Reactie NS op besluit ACM
Nieuwsbericht
Boete NS voor misbruik machtspositie bij aanbesteding OV Limburg
Nieuwsbericht
ProRail ontvangt certificaat voor goed aanbesteden
Nieuwsbericht
Hoofdlijnen Beheerplan 2018 naar relaties ProRail
Nieuwsbericht
TÜV Persoonscertificering via D&F Safety Academy
Weblogposting
Tien jaar Betuweroute
Nieuwsbericht
Implementatie vierde EU-Spoorwegpakket in Nederlandse Spoorwegwetgeving
Nieuwsbericht
Zomer 2017 grote spoorvernieuwing Eindhoven en Moerdijkbrug
Nieuwsbericht
Zomer 2017 grote spoorvernieuwing Eindhoven en Moerdijkbrug
Nieuwsbericht
Overeenkomst aanleg tunnel en faunapassages spoorlijn Naardermeer
Nieuwsbericht
ProRail DataLab: voorspellen is voorkomen
Nieuwsbericht
Spoorgoederenvervoer in Europa in de lift
Nieuwsbericht
Provincie neemt meer tijd voor spoor VDL Nedcar
Nieuwsbericht
Staatssecretaris stelt Tracebesluit Theemswegtrace vast
Nieuwsbericht
2016: een rijke oogst aan spoor innovaties
Nieuwsbericht
2016: het jaar van spoorvernieuwing
Nieuwsbericht
Investeren in maatregelen tegen suïcide
Nieuwsbericht








[Banners]