Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 01-02-2017


Tijdelijke snelheidsbeperking Goes wordt opgeheven

Bron: ProRail



De tijdelijke snelheidsbeperking van 60 kilometer per uur binnen de bebouwde kom van Goes wordt opgeheven. Dat betekent dat goederentreinen vanaf donderdag 2 februari 2017 weer met 80 kilometer per uur door Goes mogen rijden. De snelheid kan weer omhoog omdat het spoor in Goes volgens afspraak is vernieuwd en voorzien van raildempers.

In 2010 hebben de gemeente Goes, goederenvervoerders, het ministerie van Infrastructuur en Milieu, Zeeland Seaport en ProRail met elkaar afgesproken dat goederentreinen op vrijwillige basis met maximaal 60 km per uur door Goes zouden rijden. Een tijdelijke maatregel die zou worden opgeheven als het spoor in Goes zou zijn voorzien van betonnen dwarsliggers en raildempers. Betonnen dwarsliggers zijn stiller dan houten dwarsliggers en raildempers zijn blokken die op de spoorstaaf worden gemonteerd om het geluid van voorbijkomende treinen te dempen met circa 3db.

Opheffen snelheidsbeperking
Nu beide maatregelen alweer enige tijd zijn doorgevoerd, is het tijd geworden om de tijdelijke snelheidsbeperking op te heffen. Deze wordt namelijk niet vanwege spoorwegveiligheidsredenen toegepast en beïnvloedt de punctualiteit op de Zeeuwse lijn negatief. Daarom hebben we onze aannemer opdracht gegeven de tijdelijke snelheidsborden weg te halen zodat goederentreinen weer 80 kilometer per uur door de bebouwde kom van Goes kunnen rijden.

Komst geluidsschermen
Nog dit jaar wordt in Goes begonnen met het plaatsen van geluidsschermen. De aanbesteding hiervoor is inmiddels gestart en zal naar verwachting in april worden afgerond. De bouw van de schermen begint dan dit najaar en loopt door tot in 2018. Andere plaatsen in Zeeland waar ook geluidsschermen komen zoals Krabbendijke en Kapelle en Rilland, volgen volgend jaar.



Deel dit artikel:                   





ProRail organiseert blockchain-hackathon
Nieuwsbericht
Grote spoorvernieuwing Rotterdam terwijl treinen blijven rijden
Nieuwsbericht
Eindrapport Hoekse Lijn: Onvoldoende regie
Nieuwsbericht
Aanvullende bijdrage voor Hoekse Lijn
Nieuwsbericht
Alstom wins the Europe 1 Mobility Trophy for its hydrogen train
Nieuwsbericht
Ruim 300 miljoen voor meer treinen Den Haag-Rotterdam
Nieuwsbericht
Aanpak tegen koperdiefstal zeer succesvol
Nieuwsbericht
Cameratoezicht spoor fors uitgebreid
Nieuwsbericht
Interview met Tjeerd Willem Hobma: Duurzame inzetbaarheid is Big business
Artikel
Echotechniek voorspelt kabelbreuken
Nieuwsbericht
Pilz: Veilig heksysteem PSENmlock
Weblogposting
Hoogfrequent spoorvervoer op meer trajecten
Nieuwsbericht
Alstom, RRF en ProRail ondertekenen contract automatisch rijdende trein
Nieuwsbericht
Pier Eringa pleit voor terugkeer van de spoorwegpolitie
Artikel
Vandalisme op het spoor wéér toegenomen
Nieuwsbericht
Nieuwe verkeersleidingspost in Barendrecht
Nieuwsbericht
ProRail test oversteekhulp bij overweg in Haarlem
Nieuwsbericht
Nieuwe vervoerder Budel - Weert
Nieuwsbericht
Na 21 jaar maakt Railpocket plaats voor vernieuwing
Nieuwsbericht
ProRail werkt toe naar ingebruikname station Zwolle Stadshagen
Nieuwsbericht
Nieuw! Pilz Veiligheidsschakelmat
Weblogposting
NS zal in de toekomst weer meebieden op regionale spoorconcessies
Nieuwsbericht
Treinreizen in 2017, een terugblik met cijfers
Nieuwsbericht








[Banners]


[Top events]