Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 01-02-2017


Tijdelijke snelheidsbeperking Goes wordt opgeheven

Bron: ProRail



De tijdelijke snelheidsbeperking van 60 kilometer per uur binnen de bebouwde kom van Goes wordt opgeheven. Dat betekent dat goederentreinen vanaf donderdag 2 februari 2017 weer met 80 kilometer per uur door Goes mogen rijden. De snelheid kan weer omhoog omdat het spoor in Goes volgens afspraak is vernieuwd en voorzien van raildempers.

In 2010 hebben de gemeente Goes, goederenvervoerders, het ministerie van Infrastructuur en Milieu, Zeeland Seaport en ProRail met elkaar afgesproken dat goederentreinen op vrijwillige basis met maximaal 60 km per uur door Goes zouden rijden. Een tijdelijke maatregel die zou worden opgeheven als het spoor in Goes zou zijn voorzien van betonnen dwarsliggers en raildempers. Betonnen dwarsliggers zijn stiller dan houten dwarsliggers en raildempers zijn blokken die op de spoorstaaf worden gemonteerd om het geluid van voorbijkomende treinen te dempen met circa 3db.

Opheffen snelheidsbeperking
Nu beide maatregelen alweer enige tijd zijn doorgevoerd, is het tijd geworden om de tijdelijke snelheidsbeperking op te heffen. Deze wordt namelijk niet vanwege spoorwegveiligheidsredenen toegepast en beïnvloedt de punctualiteit op de Zeeuwse lijn negatief. Daarom hebben we onze aannemer opdracht gegeven de tijdelijke snelheidsborden weg te halen zodat goederentreinen weer 80 kilometer per uur door de bebouwde kom van Goes kunnen rijden.

Komst geluidsschermen
Nog dit jaar wordt in Goes begonnen met het plaatsen van geluidsschermen. De aanbesteding hiervoor is inmiddels gestart en zal naar verwachting in april worden afgerond. De bouw van de schermen begint dan dit najaar en loopt door tot in 2018. Andere plaatsen in Zeeland waar ook geluidsschermen komen zoals Krabbendijke en Kapelle en Rilland, volgen volgend jaar.



Deel dit artikel:                   





Eerste treinen maandag over nieuwe spoorbrug Utrecht
Nieuwsbericht
Dag van de Rail 2018: Hoe bereikbaar is het Noorden van Nederland?
Weblogposting
Aanpassing infrastructuur HSL nodig om prestaties te verbeteren
Nieuwsbericht
Nieuwe spoorlijn Roodeschool-Eemshaven open
Nieuwsbericht
Meer verstoringen op het spoor door invloed van buitenaf
Nieuwsbericht
Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteitsuitbreiding Havenspoorlijn
Nieuwsbericht
170 mln voor verbeteren spoorknooppunt en station Zwolle
Nieuwsbericht
Heiloo krijgt een tunnel onder het spoor
Nieuwsbericht
Interview met Erik Kerssies, Bouw & Infra Park, over InfraCampus, de infrasector en beheer en onderhoud
Artikel
Congres Beheer en onderhoud van infrastructuur: Geconcentreerd blijven op eigen taken!
Weblogposting
ProRail meet wissels vanaf nu volautomatisch
Nieuwsbericht
NS studeert op nieuwe werkplaats in Lelystad
Nieuwsbericht
Automatisch bestuurde trein komt eraan in Groningen
Nieuwsbericht
Vol trots presenteert Inter Visual Systems het Control Room Event 2018 programma
Weblogposting
Startschot aanpak stationsomgevingen Kennemerlijn
Nieuwsbericht
NS pleit voor behoud 10 perronsporen Amsterdam Centraal
Nieuwsbericht
Saldoloos reizen weer een stap dichterbij
Nieuwsbericht
NS: Meer reizigers op tijd in 2017
Nieuwsbericht
Alle treinen voor Nederlands hoofdrailnet nu in Nederlands eigendom
Nieuwsbericht
Pilz: Hercertificeringen voor kwalificatie CMSE® - Certified Machinery Safety Expert - Kennis opfrissen, experts blijven
Weblogposting
NS moderniseert nog eens 45 dubbeldekkers
Nieuwsbericht
ProRail organiseert blockchain-hackathon
Nieuwsbericht
Grote spoorvernieuwing Rotterdam terwijl treinen blijven rijden
Nieuwsbericht








[Banners]




[Andere events]