Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 01-02-2017


Tijdelijke snelheidsbeperking Goes wordt opgeheven

Bron: ProRail



De tijdelijke snelheidsbeperking van 60 kilometer per uur binnen de bebouwde kom van Goes wordt opgeheven. Dat betekent dat goederentreinen vanaf donderdag 2 februari 2017 weer met 80 kilometer per uur door Goes mogen rijden. De snelheid kan weer omhoog omdat het spoor in Goes volgens afspraak is vernieuwd en voorzien van raildempers.

In 2010 hebben de gemeente Goes, goederenvervoerders, het ministerie van Infrastructuur en Milieu, Zeeland Seaport en ProRail met elkaar afgesproken dat goederentreinen op vrijwillige basis met maximaal 60 km per uur door Goes zouden rijden. Een tijdelijke maatregel die zou worden opgeheven als het spoor in Goes zou zijn voorzien van betonnen dwarsliggers en raildempers. Betonnen dwarsliggers zijn stiller dan houten dwarsliggers en raildempers zijn blokken die op de spoorstaaf worden gemonteerd om het geluid van voorbijkomende treinen te dempen met circa 3db.

Opheffen snelheidsbeperking
Nu beide maatregelen alweer enige tijd zijn doorgevoerd, is het tijd geworden om de tijdelijke snelheidsbeperking op te heffen. Deze wordt namelijk niet vanwege spoorwegveiligheidsredenen toegepast en beïnvloedt de punctualiteit op de Zeeuwse lijn negatief. Daarom hebben we onze aannemer opdracht gegeven de tijdelijke snelheidsborden weg te halen zodat goederentreinen weer 80 kilometer per uur door de bebouwde kom van Goes kunnen rijden.

Komst geluidsschermen
Nog dit jaar wordt in Goes begonnen met het plaatsen van geluidsschermen. De aanbesteding hiervoor is inmiddels gestart en zal naar verwachting in april worden afgerond. De bouw van de schermen begint dan dit najaar en loopt door tot in 2018. Andere plaatsen in Zeeland waar ook geluidsschermen komen zoals Krabbendijke en Kapelle en Rilland, volgen volgend jaar.



Deel dit artikel:                   





Contract ondertekend: vernieuwing Amstelveenlijn flinke stap dichterbij
Nieuwsbericht
ACM: Spoorvervoerders maken zich zorgen over marktontwikkelingen
Nieuwsbericht
Camerabeeld om spoor te inspecteren
Nieuwsbericht
Herman van der Horst nieuwe divisiedirecteur Movares
Nieuwsbericht
Treinen beter bij de tijd met de SmartWatch
Nieuwsbericht
Maatregelen tegen koperdiefstal spoor werpen vruchten af
Nieuwsbericht
Nu nieuw: verbinding van veiligheidsrelais PNOZmulti met de visualiseringssoftware PASvisu
Weblogposting
NS Jaarverslag 2016: meer nieuwe treinen, hogere klanttevredenheid
Nieuwsbericht
Moerdijkbrug: 25 juli tot en met 11 augustus geen treinverkeer
Nieuwsbericht
CER Annual Report 2015-2016
Nieuwsbericht
Ontwerp en de realisatie Zuidasdok definitief gegund aan ZuidPlus
Nieuwsbericht
Training: Veiligheid van beweegbare bruggen en sluizen
Weblogposting
Snel betere registratie gevaarlijke stoffen in goederentreinen
Nieuwsbericht
Ondertunneling overweg Vierpaardjes Venlo rond
Nieuwsbericht
ILT: Regelgeving nodig voor proefritten nieuwe treinen
Nieuwsbericht
Tijdelijke snelheidsbeperking Goes wordt opgeheven
Nieuwsbericht
Infrasite en TechniekJobBoard bundelen hun krachten
Weblogposting
Bouw nieuwe onderdoorgang Venlo
Nieuwsbericht
Reactie NS op Consuclaim: 2,5 miljard aan investeringen in treinen
Nieuwsbericht
De eerste master met annotatie Railsystemen afgestudeerd
Nieuwsbericht
Duitsers geven startsein voor aanleg Derde Spoor
Nieuwsbericht
Start werk aan Kamperlijn
Nieuwsbericht
Winnaars InfraTech Innovatieprijs 2017 bekend
Nieuwsbericht








[Banners]