Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 01-02-2017


Tijdelijke snelheidsbeperking Goes wordt opgeheven

Bron: ProRail



De tijdelijke snelheidsbeperking van 60 kilometer per uur binnen de bebouwde kom van Goes wordt opgeheven. Dat betekent dat goederentreinen vanaf donderdag 2 februari 2017 weer met 80 kilometer per uur door Goes mogen rijden. De snelheid kan weer omhoog omdat het spoor in Goes volgens afspraak is vernieuwd en voorzien van raildempers.

In 2010 hebben de gemeente Goes, goederenvervoerders, het ministerie van Infrastructuur en Milieu, Zeeland Seaport en ProRail met elkaar afgesproken dat goederentreinen op vrijwillige basis met maximaal 60 km per uur door Goes zouden rijden. Een tijdelijke maatregel die zou worden opgeheven als het spoor in Goes zou zijn voorzien van betonnen dwarsliggers en raildempers. Betonnen dwarsliggers zijn stiller dan houten dwarsliggers en raildempers zijn blokken die op de spoorstaaf worden gemonteerd om het geluid van voorbijkomende treinen te dempen met circa 3db.

Opheffen snelheidsbeperking
Nu beide maatregelen alweer enige tijd zijn doorgevoerd, is het tijd geworden om de tijdelijke snelheidsbeperking op te heffen. Deze wordt namelijk niet vanwege spoorwegveiligheidsredenen toegepast en beïnvloedt de punctualiteit op de Zeeuwse lijn negatief. Daarom hebben we onze aannemer opdracht gegeven de tijdelijke snelheidsborden weg te halen zodat goederentreinen weer 80 kilometer per uur door de bebouwde kom van Goes kunnen rijden.

Komst geluidsschermen
Nog dit jaar wordt in Goes begonnen met het plaatsen van geluidsschermen. De aanbesteding hiervoor is inmiddels gestart en zal naar verwachting in april worden afgerond. De bouw van de schermen begint dan dit najaar en loopt door tot in 2018. Andere plaatsen in Zeeland waar ook geluidsschermen komen zoals Krabbendijke en Kapelle en Rilland, volgen volgend jaar.



Deel dit artikel:                   





Alle stations in Nederland toegankelijk voor blinden en slechtzienden
Nieuwsbericht
Stem voor de Blije Reizigers Prijs 2017: Genomineerden bekend!
Weblogposting
Railforum: Innovatiecongres - Benutten van talenten
Weblogposting
Railforum: Kenniskring Stedelijke Rail: Technische ontwikkelingen in stedelijk railmaterieel
Weblogposting
NS Dienstregeling 2018: 7 dagen per week tienminutentrein
Nieuwsbericht
Nieuw contract aanleg spoorterminal Haven Rotterdam
Nieuwsbericht
Railforum: Tweede bijeenkomst kenniskring Systeemintegratie
Weblogposting
Mobiliteitsbeeld 2017: 60 procent van alle reizigerskilometers per auto
Nieuwsbericht
Zwitserland wil leren van onze testdagen
Nieuwsbericht
NS: nieuwe Sprinters en vaker Sprinters
Nieuwsbericht
Eerste testdagen tienminutentrein soepel verlopen, reizigers positief
Nieuwsbericht
Conclusies onderzoeksproject Kennisinfrastructuur spoorveiligheid
Nieuwsbericht
Nieuw: servicedesk gevaarlijke stoffen op het spoor
Nieuwsbericht
Nieuwe blusvoorzieningen emplacement Axel opgeleverd
Nieuwsbericht
ProRail blij met investeringen in het spoor
Nieuwsbericht
17 mln voor aantrekkelijke toegankelijke stationsgebieden Noord-Holland
Nieuwsbericht
Vectron locomotief van Siemens toegelaten in Nederland
Nieuwsbericht
ProRail zet in op een toekomst zonder bouwafval
Nieuwsbericht
Spoorbrug Zuidhorn in gebruik
Nieuwsbericht
Extra geltreinen tegen herfsthinder op spoor
Nieuwsbericht
Kansen verbetering grensoverschrijdende treinverbindingen Euregiogebied
Nieuwsbericht
Siemens and Alstom join forces to create a European Champion in Mobility
Nieuwsbericht
Geen spanning bij werken aan de bovenleiding
Nieuwsbericht








[Banners]