Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 23-02-2017


Moerdijkbrug: 25 juli tot en met 11 augustus geen treinverkeer

Bron: ProRail



Van dinsdag 25 juli tot en met vrijdag 11 augustus 2017 rijden er geen treinen over de Moerdijkbrug. Gedurende die periode vervangt ProRail beide sporen op de brug. Dit om het risico op defecten en daardoor overlast voor reizigers, vervoerders en verladers in de toekomst te verkleinen.

Spoedreparaties
Het spoor op de Moerdijkbrug is in 2003 vervangen en heeft in 2014-2015 groot onderhoud gehad. Helaas is gebleken dat dit zeer complexe onderhoudswerk niet juist is uitgevoerd, waardoor in 2016 diverse spoedreparaties hebben plaatsgevonden met veel hinder voor reizigers en verladers.

Noodzakelijke spoorvernieuwing
Een totale vernieuwing van de ruim één kilometer lange spoorconstructie is daarom noodzakelijk. Als er niets wordt gedaan betekent dit dat het risico op defecten aan de rails groeit, en dus ook de kans op oponthoud voor reizigers, verladers en vervoerders. De vervanging van het spoor is een complexe klus, omdat hiervoor speciale lastechnieken nodig zijn.

Werken aan structurele oplossing
De vernieuwing van het spoor op de Moerdijkbrug vindt plaats van 25 juli tot en met 11 augustus. Deze periode is in intensief overleg met de aannemer, reizigersorganisaties, vervoerders, verladers en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu bepaald. Alle partijen zijn het er over eens dat de 18-daagse buitendienststelling in deze periode gegeven de omstandigheden de juiste is, omdat in de zomer minder reizigers en verladers hinder ondervinden van deze vernieuwingswerkzaamheden.

Korte termijn
Tot aan de vernieuwingswerkzaamheden controleren we het spoor iedere twee weken op defecten en indien noodzakelijk voeren we herstelwerkzaamheden uit in het weekend. Ook deze aanpak hebben we afgesproken met alle partijen.



Deel dit artikel:                   





Eerste recyclebaar en biologisch geluidsscherm staat in Beverwijk
Nieuwsbericht
Feestelijke opening onderdoorgang Aagtenpoort Beverwijk
Nieuwsbericht
Nieuwe onderdoorgang Venlo ligt op zijn plek
Nieuwsbericht
Megaspoorklus geklaard bij Diemen
Nieuwsbericht
Reactie NS op handhavingsbesluit I&M
Nieuwsbericht
NS en ProRail deden het in 2016 beter dan in voorgaande jaren
Nieuwsbericht
Reactie ProRail op boete I&M: Verbeteraanpak HSL
Nieuwsbericht
ILT weert goederenvervoer HSL Logistik van het spoor
Nieuwsbericht
Winners RailTech Innovation Awards 2017 announced
Nieuwsbericht
Contract ondertekend: vernieuwing Amstelveenlijn flinke stap dichterbij
Nieuwsbericht
ACM: Spoorvervoerders maken zich zorgen over marktontwikkelingen
Nieuwsbericht
Camerabeeld om spoor te inspecteren
Nieuwsbericht
Herman van der Horst nieuwe divisiedirecteur Movares
Nieuwsbericht
Treinen beter bij de tijd met de SmartWatch
Nieuwsbericht
Berekenen spoortrillingen efficiënter dan meten
Nieuwsbericht
Film over de ontwikkeling van de VISI-systematiek
Weblogposting
Maatregelen tegen koperdiefstal spoor werpen vruchten af
Nieuwsbericht
Nu nieuw: verbinding van veiligheidsrelais PNOZmulti met de visualiseringssoftware PASvisu
Weblogposting
NS Jaarverslag 2016: meer nieuwe treinen, hogere klanttevredenheid
Nieuwsbericht
Moerdijkbrug: 25 juli tot en met 11 augustus geen treinverkeer
Nieuwsbericht
CER Annual Report 2015-2016
Nieuwsbericht
Ontwerp en de realisatie Zuidasdok definitief gegund aan ZuidPlus
Nieuwsbericht
Training: Veiligheid van beweegbare bruggen en sluizen
Weblogposting








[Banners]