Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 23-02-2017


Moerdijkbrug: 25 juli tot en met 11 augustus geen treinverkeer

Bron: ProRail



Van dinsdag 25 juli tot en met vrijdag 11 augustus 2017 rijden er geen treinen over de Moerdijkbrug. Gedurende die periode vervangt ProRail beide sporen op de brug. Dit om het risico op defecten en daardoor overlast voor reizigers, vervoerders en verladers in de toekomst te verkleinen.

Spoedreparaties
Het spoor op de Moerdijkbrug is in 2003 vervangen en heeft in 2014-2015 groot onderhoud gehad. Helaas is gebleken dat dit zeer complexe onderhoudswerk niet juist is uitgevoerd, waardoor in 2016 diverse spoedreparaties hebben plaatsgevonden met veel hinder voor reizigers en verladers.

Noodzakelijke spoorvernieuwing
Een totale vernieuwing van de ruim één kilometer lange spoorconstructie is daarom noodzakelijk. Als er niets wordt gedaan betekent dit dat het risico op defecten aan de rails groeit, en dus ook de kans op oponthoud voor reizigers, verladers en vervoerders. De vervanging van het spoor is een complexe klus, omdat hiervoor speciale lastechnieken nodig zijn.

Werken aan structurele oplossing
De vernieuwing van het spoor op de Moerdijkbrug vindt plaats van 25 juli tot en met 11 augustus. Deze periode is in intensief overleg met de aannemer, reizigersorganisaties, vervoerders, verladers en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu bepaald. Alle partijen zijn het er over eens dat de 18-daagse buitendienststelling in deze periode gegeven de omstandigheden de juiste is, omdat in de zomer minder reizigers en verladers hinder ondervinden van deze vernieuwingswerkzaamheden.

Korte termijn
Tot aan de vernieuwingswerkzaamheden controleren we het spoor iedere twee weken op defecten en indien noodzakelijk voeren we herstelwerkzaamheden uit in het weekend. Ook deze aanpak hebben we afgesproken met alle partijen.



Deel dit artikel:                   





Eerste treinen maandag over nieuwe spoorbrug Utrecht
Nieuwsbericht
Dag van de Rail 2018: Hoe bereikbaar is het Noorden van Nederland?
Weblogposting
Aanpassing infrastructuur HSL nodig om prestaties te verbeteren
Nieuwsbericht
Nieuwe spoorlijn Roodeschool-Eemshaven open
Nieuwsbericht
Meer verstoringen op het spoor door invloed van buitenaf
Nieuwsbericht
Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteitsuitbreiding Havenspoorlijn
Nieuwsbericht
170 mln voor verbeteren spoorknooppunt en station Zwolle
Nieuwsbericht
Heiloo krijgt een tunnel onder het spoor
Nieuwsbericht
Interview met Erik Kerssies, Bouw & Infra Park, over InfraCampus, de infrasector en beheer en onderhoud
Artikel
Congres Beheer en onderhoud van infrastructuur: Geconcentreerd blijven op eigen taken!
Weblogposting
ProRail meet wissels vanaf nu volautomatisch
Nieuwsbericht
NS studeert op nieuwe werkplaats in Lelystad
Nieuwsbericht
Automatisch bestuurde trein komt eraan in Groningen
Nieuwsbericht
Vol trots presenteert Inter Visual Systems het Control Room Event 2018 programma
Weblogposting
Startschot aanpak stationsomgevingen Kennemerlijn
Nieuwsbericht
NS pleit voor behoud 10 perronsporen Amsterdam Centraal
Nieuwsbericht
Saldoloos reizen weer een stap dichterbij
Nieuwsbericht
NS: Meer reizigers op tijd in 2017
Nieuwsbericht
Alle treinen voor Nederlands hoofdrailnet nu in Nederlands eigendom
Nieuwsbericht
Pilz: Hercertificeringen voor kwalificatie CMSE® - Certified Machinery Safety Expert - Kennis opfrissen, experts blijven
Weblogposting
NS moderniseert nog eens 45 dubbeldekkers
Nieuwsbericht
ProRail organiseert blockchain-hackathon
Nieuwsbericht
Grote spoorvernieuwing Rotterdam terwijl treinen blijven rijden
Nieuwsbericht








[Banners]




[Andere events]