Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 23-06-2017


Hoofdlijnen Beheerplan 2018 naar relaties ProRail

Bron: ProRail



Relaties van ProRail hebben de hoofdlijnen van het Beheerplan 2018 toegestuurd gekregen om hun reactie te geven. In het beheerplan 2018 beschrijven we wat wij in dat jaar gaan doen om onze doelstellingen te realiseren.

De reacties van onze relaties verwerken wij in het definitieve beheerplan, dat in december 2017 door de staassecretaris van Infrastructuur en Milieu naar de Tweede Kamer wordt verzonden.

Focus ProRail in 2018
De focus van ProRail voor 2018 ligt op:
  • Minder hinder: we willen reizigers en verladers nog beter en zonder oponthoud van A naar B laten reizen.
  • Meer capaciteit: we willen meer reizigers en goederen sneller met de trein laten reizen.
  • Duurzamer spoor: we maken het reizen per trein nog duurzamer.
Prioriteiten ministerie
De focus van ProRail sluit aan bij hetgeen het ministerie van Infrastructuur en Milieu ons heeft gevraagd om in het beheerplan 2018 uit te werken, namelijk:
  • Onze prestaties verder verbeteren.
  • Het onderhoud aan het spoor efficiënter maken en wat onze toekomstvisie daarvoor is.
  • Hoe wij verder verduurzamen.
Wat is het beheerplan?
ProRail stelt elk jaar een beheerplan op voor het eerstvolgende kalenderjaar. Daarin beschrijven we wat wij in dat jaar gaan doen om onze doelstellingen te realiseren. Als eerste stap beschrijft ProRail de hoofdlijnen van het beheerplan. Vervolgens start ProRail de consultatie. Op basis van de reacties uit de consultatieronde stelt ProRail het ontwerp-beheerplan op. Dit biedt ProRail op 1 oktober aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu aan.

De derde fase is het schrijven van het definitieve beheerplan op basis van de reactie van het ministerie. Het defintieve beheerplan wordt vervolgens door het ministerie naar de Tweede Kamer verzonden. In ons jaarverslag leggen we jaarlijks verantwoordin af over de geleverde prestaties zoals afgesproken in het beheerplan.

Meer informatie
Bekijk de hoofdlijnen van het Beheerplan 2018



Deel dit artikel:                   





Alle stations in Nederland toegankelijk voor blinden en slechtzienden
Nieuwsbericht
Stem voor de Blije Reizigers Prijs 2017: Genomineerden bekend!
Weblogposting
Railforum: Innovatiecongres - Benutten van talenten
Weblogposting
Railforum: Kenniskring Stedelijke Rail: Technische ontwikkelingen in stedelijk railmaterieel
Weblogposting
NS Dienstregeling 2018: 7 dagen per week tienminutentrein
Nieuwsbericht
Nieuw contract aanleg spoorterminal Haven Rotterdam
Nieuwsbericht
Railforum: Tweede bijeenkomst kenniskring Systeemintegratie
Weblogposting
Mobiliteitsbeeld 2017: 60 procent van alle reizigerskilometers per auto
Nieuwsbericht
Zwitserland wil leren van onze testdagen
Nieuwsbericht
NS: nieuwe Sprinters en vaker Sprinters
Nieuwsbericht
Eerste testdagen tienminutentrein soepel verlopen, reizigers positief
Nieuwsbericht
Conclusies onderzoeksproject Kennisinfrastructuur spoorveiligheid
Nieuwsbericht
Nieuw: servicedesk gevaarlijke stoffen op het spoor
Nieuwsbericht
Nieuwe blusvoorzieningen emplacement Axel opgeleverd
Nieuwsbericht
ProRail blij met investeringen in het spoor
Nieuwsbericht
17 mln voor aantrekkelijke toegankelijke stationsgebieden Noord-Holland
Nieuwsbericht
Vectron locomotief van Siemens toegelaten in Nederland
Nieuwsbericht
ProRail zet in op een toekomst zonder bouwafval
Nieuwsbericht
Spoorbrug Zuidhorn in gebruik
Nieuwsbericht
Extra geltreinen tegen herfsthinder op spoor
Nieuwsbericht
Kansen verbetering grensoverschrijdende treinverbindingen Euregiogebied
Nieuwsbericht
Siemens and Alstom join forces to create a European Champion in Mobility
Nieuwsbericht
Geen spanning bij werken aan de bovenleiding
Nieuwsbericht








[Banners]