Nieuwsbericht | Datum: 24-10-2017


3 nieuwe bruggen in het traject A27 Houten - Hooipolder




Gewijzigde MIRT-mijlpalen door de minister vastgesteld

Minister Schultz van Haegen heeft maandag 23 oktober 2017 de gewijzigde MIRT-mijlpalen vastgesteld en aan de Tweede Kamer medegedeeld. In februari werd bekend dat er 3 nieuwe grote bruggen in het traject A27 Houten-Hooipolder komen in plaats van hergebruik van de huidige 3 bruggen. Het gaat hierbij om de Merwedebrug, de Keizersveerbrug en de Hagesteinsebrug.

De nieuwe bruggen zorgen voor een verschuiving in de MIRT-mijlpalen. De nieuwe planning staat hieronder. De MIRT-brief kunt u vinden op de site van de rijksoverheid

Datum MIRT-mijlpaal
2019 Publicatie TB/SP
2022 Start realisatie
2027-2029 Openstelling zuidelijk tracé, Everdingen - Hooipolder
2028-2030 Openstelling noordelijk tracé, Houten - Everdingen

Intussen wordt volop verder gewerkt aan het project voor de verbreding van de A27 tussen Houten en Hooipolder. Onder meer met de voorbereidingen met betrekking tot de kabels en leidingen die in de grond zitten en mogelijk verlegd moeten worden. Ook gaan gesprekken over grondverwerving door op die delen waar het Ontwerptracébesluit niet wijzigt.

Extra bouwtijd
Voor de bouw van nieuwe bruggen is extra bouwtijd nodig, ook om de doorstroming van het verkeer te kunnen garanderen. De nieuwe Merwedebrug, Hagesteinsebrug en Keizersveerbrug worden eerst gebouwd. Daarna worden de huidige bruggen vervangen. In de periode tussen het begin van de werkzaamheden en de openstelling worden wegvakken en bruggen die gereed zijn gefaseerd in gebruik genomen. De totale openstelling van het zuidelijk gedeelte, Everdingen-Hooipolder staat gepland tussen 2027 en 2029. De totale openstelling van het noordelijk gedeelte, Houten-Everdingen tussen 2028 en 2030.

Meer informatie (van de redactie)
Extra geld voor toekomstvaste aanpak bruggen project A27 Houten-Hooipolder



Deel dit artikel:                   





Eerste treinen maandag over nieuwe spoorbrug Utrecht
Nieuwsbericht
Dag van de Rail 2018: Hoe bereikbaar is het Noorden van Nederland?
Weblogposting
Aanpassing infrastructuur HSL nodig om prestaties te verbeteren
Nieuwsbericht
Nieuwe spoorlijn Roodeschool-Eemshaven open
Nieuwsbericht
Meer verstoringen op het spoor door invloed van buitenaf
Nieuwsbericht
Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteitsuitbreiding Havenspoorlijn
Nieuwsbericht
170 mln voor verbeteren spoorknooppunt en station Zwolle
Nieuwsbericht
Heiloo krijgt een tunnel onder het spoor
Nieuwsbericht
Interview met Erik Kerssies, Bouw & Infra Park, over InfraCampus, de infrasector en beheer en onderhoud
Artikel
Congres Beheer en onderhoud van infrastructuur: Geconcentreerd blijven op eigen taken!
Weblogposting
ProRail meet wissels vanaf nu volautomatisch
Nieuwsbericht
NS studeert op nieuwe werkplaats in Lelystad
Nieuwsbericht
Automatisch bestuurde trein komt eraan in Groningen
Nieuwsbericht
Vol trots presenteert Inter Visual Systems het Control Room Event 2018 programma
Weblogposting
Startschot aanpak stationsomgevingen Kennemerlijn
Nieuwsbericht
NS pleit voor behoud 10 perronsporen Amsterdam Centraal
Nieuwsbericht
Saldoloos reizen weer een stap dichterbij
Nieuwsbericht
NS: Meer reizigers op tijd in 2017
Nieuwsbericht
Alle treinen voor Nederlands hoofdrailnet nu in Nederlands eigendom
Nieuwsbericht
Pilz: Hercertificeringen voor kwalificatie CMSE® - Certified Machinery Safety Expert - Kennis opfrissen, experts blijven
Weblogposting
NS moderniseert nog eens 45 dubbeldekkers
Nieuwsbericht
ProRail organiseert blockchain-hackathon
Nieuwsbericht
Grote spoorvernieuwing Rotterdam terwijl treinen blijven rijden
Nieuwsbericht








[Banners]




[Andere events]