Nieuwsbericht | Datum: 24-10-2017


3 nieuwe bruggen in het traject A27 Houten - Hooipolder




Gewijzigde MIRT-mijlpalen door de minister vastgesteld

Minister Schultz van Haegen heeft maandag 23 oktober 2017 de gewijzigde MIRT-mijlpalen vastgesteld en aan de Tweede Kamer medegedeeld. In februari werd bekend dat er 3 nieuwe grote bruggen in het traject A27 Houten-Hooipolder komen in plaats van hergebruik van de huidige 3 bruggen. Het gaat hierbij om de Merwedebrug, de Keizersveerbrug en de Hagesteinsebrug.

De nieuwe bruggen zorgen voor een verschuiving in de MIRT-mijlpalen. De nieuwe planning staat hieronder. De MIRT-brief kunt u vinden op de site van de rijksoverheid

Datum MIRT-mijlpaal
2019 Publicatie TB/SP
2022 Start realisatie
2027-2029 Openstelling zuidelijk tracé, Everdingen - Hooipolder
2028-2030 Openstelling noordelijk tracé, Houten - Everdingen

Intussen wordt volop verder gewerkt aan het project voor de verbreding van de A27 tussen Houten en Hooipolder. Onder meer met de voorbereidingen met betrekking tot de kabels en leidingen die in de grond zitten en mogelijk verlegd moeten worden. Ook gaan gesprekken over grondverwerving door op die delen waar het Ontwerptracébesluit niet wijzigt.

Extra bouwtijd
Voor de bouw van nieuwe bruggen is extra bouwtijd nodig, ook om de doorstroming van het verkeer te kunnen garanderen. De nieuwe Merwedebrug, Hagesteinsebrug en Keizersveerbrug worden eerst gebouwd. Daarna worden de huidige bruggen vervangen. In de periode tussen het begin van de werkzaamheden en de openstelling worden wegvakken en bruggen die gereed zijn gefaseerd in gebruik genomen. De totale openstelling van het zuidelijk gedeelte, Everdingen-Hooipolder staat gepland tussen 2027 en 2029. De totale openstelling van het noordelijk gedeelte, Houten-Everdingen tussen 2028 en 2030.

Meer informatie (van de redactie)
Extra geld voor toekomstvaste aanpak bruggen project A27 Houten-Hooipolder



Deel dit artikel:                   





Nieuwe verkeersleidingspost in Barendrecht
Nieuwsbericht
ProRail test oversteekhulp bij overweg in Haarlem
Nieuwsbericht
Nieuwe vervoerder Budel - Weert
Nieuwsbericht
ProRail werkt toe naar ingebruikname station Zwolle Stadshagen
Nieuwsbericht
Na 21 jaar maakt Railpocket plaats voor vernieuwing
Nieuwsbericht
Nieuw! Pilz Veiligheidsschakelmat
Weblogposting
NS zal in de toekomst weer meebieden op regionale spoorconcessies
Nieuwsbericht
Treinreizen in 2017, een terugblik met cijfers
Nieuwsbericht
In beeld: het jaar 2017 van ProRail
Nieuwsbericht
Goed voornemen ProRail: proef met zelfrijdende treinen in 2018
Nieuwsbericht
Vrijspraak in strafzaak aanbesteding OV Limburg
Nieuwsbericht
Spoorveiligheid in Nederland hoog
Nieuwsbericht
Het Nederlandse spoor presteert gewoon goed!
Nieuwsbericht
ProRail stuurt beheerplan 2018 naar Tweede Kamer
Nieuwsbericht
Ombouw Hoekse Lijn vertraagd
Nieuwsbericht
Laatste Open Dag Noord/Zuidlijn op 20 januari 2018
Nieuwsbericht
Findings of the INTERMAT Construction Observatory
Weblogposting
Nederland ontvangt 82,8 mln Europese bijdrage voor infrastructuur
Nieuwsbericht
Honderden miljoenen voor toekomstbestendige infrastructuur
Nieuwsbericht
Dienstregeling 2018 van start in de sneeuw
Nieuwsbericht
Pier Eringa: "Meer goederen over het spoor"
Nieuwsbericht
ProRail test nieuw type geluidsscherm in Susteren
Nieuwsbericht
Station Zwolle Stadshagen later in gebruik
Nieuwsbericht








[Banners]