Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 23-11-2017


Nieuwe ondertekenaars Green Deal Duurzaam GWW 2.0




Op 27 november 2017 zullen zeven nieuwe partijen een handtekening zetten onder de Green Deal Duurzaam GWW 2.0. Daarmee is groep van ondersteuners, uitdragers en uitvoerenden van deze deal een stap verder in het bereiken van de doelstelling: Duurzaamheid is in 2020 een integraal onderdeel van alle spoor- grond- water- en wegenbouwprojecten. Duurzaamheid is “business as usual”

De ambitie van de Green Deal Duurzaam GWW 2.0 legt een grote veranderopgave bij de Partijen die deze ondertekenen. De opgave vertaalt zich in de 4 transitielijnen te weten van kosten naar waarde, van reactief naar proactief, van uniek naar uniform en van alleen naar samen. Hieraan werken de ondertekenaars gezamenlijk en individueel waarbij erkenning van een goede balans tussen People, Planet en Prosperity het uitgangspunt is voor het bereiken van een duurzame GWW-sector.

De ondertekening door de nieuwe partijen KWS, Arup, Besix, Koninklijke Vereniging van Nederlandse Houtondernemingen, Movares, Ploegam en Roelofsgroep is de bevestiging van een beweging die niet meer te stoppen is.

Tijdens de netwerkbijeenkomst van de ondertekenaars Green Deal 2.0 DGWW in de ochtend op 27 november in Amersfoort, die in samenspraak met de Unie van Waterschappen Markt en Innovatiedag naast en met elkaar plaats zal vinden, komen ook nog bijzondere onderwerpen in het kader van duurzaamheid aan de orde. Onder andere komt er een toelichting door Richard Jorissen van het Hoog Water Beschermings Programma en zal ook het daarbij behorende rapport* aldaar gepresenteerd worden. Tevens krijgen de deelnemers een inkijk is een aantal zeer actuele projecten vanuit opdrachtgevers en opdrachtnemers perspectief. Ook zullen via discussietafels de onderwerpen verder uitgediept kunnen worden en zal er een extra discussietafel zijn onder leiding van Ben Spiering (Projectdirecteur De Bouwagenda) die de aanwezige bestuurders en andere belangstellenden meeneemt in de kabinetsplannen rond duurzaamheid en de raakvlakken.


* Het Hoogwaterbeschermingsprogramma (HWBP) samen met de Vereniging van Waterbouwers en TAUW een quickscan uitgevoerd over de wijze waarop duurzaamheid terugkomt in een aantal HWBP(2) projecten. In deze rapportage worden de resultaten beschreven. Hiermee wordt een beschouwing gegeven op de huidige stand van zaken met betrekking tot duurzaamheid, waarbij een vergelijking is gemaakt tussen de manier waarop hier aandacht aan is besteed in de uitvraag van het project, en wat hiervan het resultaat is geweest.



Deel dit artikel:                   





Nieuwe verkeersleidingspost in Barendrecht
Nieuwsbericht
ProRail test oversteekhulp bij overweg in Haarlem
Nieuwsbericht
Nieuwe vervoerder Budel - Weert
Nieuwsbericht
ProRail werkt toe naar ingebruikname station Zwolle Stadshagen
Nieuwsbericht
Na 21 jaar maakt Railpocket plaats voor vernieuwing
Nieuwsbericht
Nieuw! Pilz Veiligheidsschakelmat
Weblogposting
NS zal in de toekomst weer meebieden op regionale spoorconcessies
Nieuwsbericht
Treinreizen in 2017, een terugblik met cijfers
Nieuwsbericht
In beeld: het jaar 2017 van ProRail
Nieuwsbericht
Goed voornemen ProRail: proef met zelfrijdende treinen in 2018
Nieuwsbericht
Vrijspraak in strafzaak aanbesteding OV Limburg
Nieuwsbericht
Spoorveiligheid in Nederland hoog
Nieuwsbericht
Het Nederlandse spoor presteert gewoon goed!
Nieuwsbericht
ProRail stuurt beheerplan 2018 naar Tweede Kamer
Nieuwsbericht
Ombouw Hoekse Lijn vertraagd
Nieuwsbericht
Laatste Open Dag Noord/Zuidlijn op 20 januari 2018
Nieuwsbericht
Findings of the INTERMAT Construction Observatory
Weblogposting
Nederland ontvangt 82,8 mln Europese bijdrage voor infrastructuur
Nieuwsbericht
Honderden miljoenen voor toekomstbestendige infrastructuur
Nieuwsbericht
Dienstregeling 2018 van start in de sneeuw
Nieuwsbericht
Pier Eringa: "Meer goederen over het spoor"
Nieuwsbericht
ProRail test nieuw type geluidsscherm in Susteren
Nieuwsbericht
Station Zwolle Stadshagen later in gebruik
Nieuwsbericht








[Banners]