Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 17-01-2018


Nieuwe verkeersleidingspost in Barendrecht

Bron: ProRail



ProRail laat een nieuwe verkeersleidingspost bouwen in Barendrecht. Op de nieuwe locatie wordt de post Rotterdam samengevoegd met de post op emplacement Kijfhoek. Ook onze incidentenbestrijders krijgen een eigen plek in het nieuwe gebouw.

Barendrecht
De nieuwe verkeersleidingspost komt recht tegenover het station in Barendrecht. Gekozen is voor de gemeente Barendrecht omdat het een goed te bereiken plek is, die voor de incidentenbestrijders centraal ligt in de regio. Ook emplacement Kijfhoek, van waaruit het spoorgoederenvervoer op de Betuweroute wordt aangestuurd, is vanaf daar snel te bereiken.

Nieuwbouw
De Verkeersleiding is op dit moment gehuisvest in gebouwen die niet meer voldoen aan de eisen van deze tijd (gebouwd in de jaren zeventig). De incidentenbestrijders van ProRail hebben meer ruimte nodig voor hun wagenpark en materiaal. Door deze wensen te combineren kunnen we geld besparen. Ook kunnen incidentenbestrijding en verkeersleiding op de nieuwe post beter samenwerken.

Duurzaamheid
We willen het het spoor en onze gebouwen zo duurzaam mogelijk maken. Dat geldt ook voor de te bouwen verkeersleidingspost in Barendrecht. Dat proberen we te bereiken door energieneutraal en ‘circulair’ te bouwen. Circulair bouwen betekent dat we er alles aan doen om verspilling van grondstoffen en materialen te voorkomen. Door circulair en energieneutraal te bouwen verminderen we CO2-uitstoot.

Grondaankoop
Er is een optieovereenkomst voor de beoogde locatie afgesloten. De gesprekken met de gemeente voor de grondaankoop verlopen in goede harmonie. Het zal nog enkele jaren duren voordat het gebouw er daadwerkelijk staat.

Denk jij met ons mee over het aanbestedingsproces?
Op 6 februari 2018 wordt in Utrecht een plenaire sessie georganiseerd waar geïnteresseerde partijen meer informatie kunnen verwachten over dit project en anoniem hun mening kunnen geven op diverse stellingen en vragen vanuit ProRail. Op basis van deze input scherpt ProRail de aanbestedings-vraag aan. Ook is er gelegenheid tot netwerken op de afsluitende borrel. Vervolgens zal ProRail met (een deel van) de geïnteresseerde partijen individuele gesprekken voeren op 6 en 8 maart 2018. Meer informatie over het aanbestedingsproces vindt u op de website van ProRail (link naar PDF onderin het bericht).



Deel dit artikel:                   





Week van de circulaire economie
Nieuwsbericht
Minder hinder voor reizigers door werkzaamheden aan het spoor
Nieuwsbericht
ProRail: 2019: we hebben er zin in!
Nieuwsbericht
Treinen staan minder vaak stil
Nieuwsbericht
Testrit met extra lange goederentreinen
Nieuwsbericht
Publicatie Netverklaring 2020: nieuwe 'menukaart' voor vervoerders
Nieuwsbericht
Zondag 9 december start nieuwe dienstregeling 2019
Nieuwsbericht
Minder hinder voor reizigers door werkzaamheden aan het spoor
Nieuwsbericht
OPLEIDING MILIEUGELUID
Weblogposting
ProRail gunt grootste spoorcontract PHS Rijswijk - Rotterdam aan Strukton
Nieuwsbericht
Rijk en regio investeren in betere bereikbaarheid van Nederland
Nieuwsbericht
Kabinet maakt einde aan onbewaakte overwegen
Nieuwsbericht
Bouw derde spoor Zevenaar afgerond
Nieuwsbericht
Oorzaken aantasting van betonconstructies met mosaangroei bekend
Nieuwsbericht
Goederenverbinding Den Bosch - Betuweroute twee jaar open
Nieuwsbericht
De 'Prijs van de Duitse Machinebouw' gaat naar Renate Pilz
Nieuwsbericht
Utrecht heeft aan alle kanten dubbel spoor
Nieuwsbericht
ProRail krijgt sleutelrol bij invoering ERTMS
Nieuwsbericht
Groot rangeerterrein bij Zwolle duurzaam op de schop
Nieuwsbericht
ProRail waarschuwt voor trillingshinder bij nieuwbouw langs het spoor
Nieuwsbericht
Robots, slechte Cyber Security en frustratie; hoe voorkomen bedrijven de 'Drift into failure'?
Weblogposting
Aanvullende onderzoeken en aangepaste planning voor PHS Meteren-Boxtel
Nieuwsbericht
Proef met langzamer rijdende goederentreinen tussen Meteren en Boxtel
Nieuwsbericht








[Banners]