Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 17-01-2018


Nieuwe verkeersleidingspost in Barendrecht

Bron: ProRail



ProRail laat een nieuwe verkeersleidingspost bouwen in Barendrecht. Op de nieuwe locatie wordt de post Rotterdam samengevoegd met de post op emplacement Kijfhoek. Ook onze incidentenbestrijders krijgen een eigen plek in het nieuwe gebouw.

Barendrecht
De nieuwe verkeersleidingspost komt recht tegenover het station in Barendrecht. Gekozen is voor de gemeente Barendrecht omdat het een goed te bereiken plek is, die voor de incidentenbestrijders centraal ligt in de regio. Ook emplacement Kijfhoek, van waaruit het spoorgoederenvervoer op de Betuweroute wordt aangestuurd, is vanaf daar snel te bereiken.

Nieuwbouw
De Verkeersleiding is op dit moment gehuisvest in gebouwen die niet meer voldoen aan de eisen van deze tijd (gebouwd in de jaren zeventig). De incidentenbestrijders van ProRail hebben meer ruimte nodig voor hun wagenpark en materiaal. Door deze wensen te combineren kunnen we geld besparen. Ook kunnen incidentenbestrijding en verkeersleiding op de nieuwe post beter samenwerken.

Duurzaamheid
We willen het het spoor en onze gebouwen zo duurzaam mogelijk maken. Dat geldt ook voor de te bouwen verkeersleidingspost in Barendrecht. Dat proberen we te bereiken door energieneutraal en ‘circulair’ te bouwen. Circulair bouwen betekent dat we er alles aan doen om verspilling van grondstoffen en materialen te voorkomen. Door circulair en energieneutraal te bouwen verminderen we CO2-uitstoot.

Grondaankoop
Er is een optieovereenkomst voor de beoogde locatie afgesloten. De gesprekken met de gemeente voor de grondaankoop verlopen in goede harmonie. Het zal nog enkele jaren duren voordat het gebouw er daadwerkelijk staat.

Denk jij met ons mee over het aanbestedingsproces?
Op 6 februari 2018 wordt in Utrecht een plenaire sessie georganiseerd waar geïnteresseerde partijen meer informatie kunnen verwachten over dit project en anoniem hun mening kunnen geven op diverse stellingen en vragen vanuit ProRail. Op basis van deze input scherpt ProRail de aanbestedings-vraag aan. Ook is er gelegenheid tot netwerken op de afsluitende borrel. Vervolgens zal ProRail met (een deel van) de geïnteresseerde partijen individuele gesprekken voeren op 6 en 8 maart 2018. Meer informatie over het aanbestedingsproces vindt u op de website van ProRail (link naar PDF onderin het bericht).



Deel dit artikel:                   





Eindrapport Hoekse Lijn: Onvoldoende regie
Nieuwsbericht
Aanvullende bijdrage voor Hoekse Lijn
Nieuwsbericht
Alstom wins the Europe 1 Mobility Trophy for its hydrogen train
Nieuwsbericht
Ruim 300 miljoen voor meer treinen Den Haag-Rotterdam
Nieuwsbericht
Aanpak tegen koperdiefstal zeer succesvol
Nieuwsbericht
Cameratoezicht spoor fors uitgebreid
Nieuwsbericht
Interview met Tjeerd Willem Hobma: Duurzame inzetbaarheid is Big business
Artikel
Echotechniek voorspelt kabelbreuken
Nieuwsbericht
Pilz: Veilig heksysteem PSENmlock
Weblogposting
Hoogfrequent spoorvervoer op meer trajecten
Nieuwsbericht
Alstom, RRF en ProRail ondertekenen contract automatisch rijdende trein
Nieuwsbericht
Pier Eringa pleit voor terugkeer van de spoorwegpolitie
Artikel
Vandalisme op het spoor wéér toegenomen
Nieuwsbericht
Nieuwe verkeersleidingspost in Barendrecht
Nieuwsbericht
ProRail test oversteekhulp bij overweg in Haarlem
Nieuwsbericht
Nieuwe vervoerder Budel - Weert
Nieuwsbericht
ProRail werkt toe naar ingebruikname station Zwolle Stadshagen
Nieuwsbericht
Na 21 jaar maakt Railpocket plaats voor vernieuwing
Nieuwsbericht
Nieuw! Pilz Veiligheidsschakelmat
Weblogposting
NS zal in de toekomst weer meebieden op regionale spoorconcessies
Nieuwsbericht
Treinreizen in 2017, een terugblik met cijfers
Nieuwsbericht
In beeld: het jaar 2017 van ProRail
Nieuwsbericht
Goed voornemen ProRail: proef met zelfrijdende treinen in 2018
Nieuwsbericht








[Banners]


[Top events]