Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 08-06-2018


Gunning project De Nieuwe N200 aan Combinatie KWS-Van Hattum & Blankevoort

Bron: Waternet



Start uitvoering begin oktober 2018

De combinatie KWS-Van Hattum en Blankevoort heeft het project 'De Nieuwe N200' gegund gekregen. Het gaat om een grootschalige reconstructie van de N200, inclusief het aanleggen van nieuwe drinkwaterleidingen, het verhogen van de dijk en het bouwen van een nieuwe brug in Halfweg. Het project wordt uitgevoerd in opdracht van de bestuurlijke opdrachtgevers Gemeente Amsterdam, waterschap Amstel, Gooi en Vecht en Rijkswaterstaat.

Het werk bestaat uit het herinrichten, reconstrueren en integraal inpassen van het water- en infrasysteem N200 en de aansluitende delen tot 'De Nieuwe N200'. Door alle verschillende onderdelen in een project te combineren worden tijd en kosten bespaard en krijgt de weg een nieuwe uitstraling passend bij de omgeving. Het traject start ten westen van de boezembruggen in Halfweg en loopt door tot de Admiraal de Ruijterweg in Amsterdam.

De combinatie KWS-Van Hattum en Blankevoort (beide Koninklijke VolkerWessels ondernemingen) gaat de boezembruggen in Halfweg vervangen, de directe omgeving in Halfweg opnieuw en groener inrichten waardoor de leefbaarheid verbetert, de duiker Polanenkade vervangen, twee nieuwe drinkwatertransportleidingen aanleggen, de waterkering 10 tot 50 centimeter ophogen, een ecopassage aanleggen en de N200 vanaf de Seineweg in Amsterdam herinrichten tot een stedelijke weg inclusief nieuwe voetgangers- en fietsoversteekplaatsen. De combinatie werkt hierbij nauw samen met Visser & Smit Hanab, Vialis en OCE (Opsporen Conventionele Explosieven).

Willem Bogaard, Projectmanager 'De Nieuwe N200': 'We hebben een concurrentie gerichte dialoog gevoerd met als resultaat goede tot zeer goede inschrijvingen. De combinatie KWS-Van Hattum en Blankevoort heeft in haar EMVI-plan onderscheid kunnen maken door met een slimme uitvoeringsmethode te komen waardoor de verkeershinder gedurende het project korter is en de openstelling van de Nieuwe N200 zo snel mogelijk gerealiseerd wordt. We kijken uit naar de samenwerking'.

Planning
De eerste fase van het project bestaat uit onderzoek en diverse voorbereidende werkzaamheden en duurt tot oktober 2018. Hierna legt 'de combinatie' de nieuwe drinkwatertransportleidingen aan en werkt zij aan de ophoging van de dijk. De nieuwe drinkwaterleidingen worden naar verwachting in april 2019 in gebruik genomen. Vervolgens start de reconstructie en herinrichting van de N200 en de bouw van de nieuwe brug in Halfweg. De verwachting is dat alle rijstroken van de Nieuwe N200 uiterlijk 1 december 2019 weer in gebruik zijn. De totale werkzaamheden lopen tot mei 2020, dan is 'De Nieuwe N200' helemaal gereed.


Deel dit artikel:                   





Meer reismogelijkheden, meer treinen en snellere verbindingen bij Zwolle
Nieuwsbericht
ProRail blijft op top CO2-Prestatieladder
Nieuwsbericht
ProRail opent meldpunt gevaarlijke situaties op overwegen
Nieuwsbericht
Trein wint terrein bij goederenvervoer
Nieuwsbericht
Interview met Rob van der Bijl over zijn visie op het OV
Artikel
Testritten met extra lange goederentreinen
Nieuwsbericht
Meer treinen naar Amsterdam CS en Amsterdam Zuid
Nieuwsbericht
Interview over klimaatverandering en railinfrastructuur met David van Raalten en Cecile Cluitmans
Artikel
Ricardo Rail verwelkomt Robert Oosterhof, Business Man. Signalling & Infra
Nieuwsbericht
Alstom levert nationaal on-board treinbeveilingssysteem in Noorwegen
Nieuwsbericht
NS: Aantal impactvolle verstoringen bleef in 2017 ongeveer gelijk
Nieuwsbericht
Event
Kamerbrief Jaarrapportage impactvolle verstoringen 2017
Nieuwsbericht
Einde aan chloortransporten door Nederland
Nieuwsbericht
Numerous world premieres at InnoTrans 2018 now online
Nieuwsbericht
Spoedverlenging Intercity direct-treinen
Nieuwsbericht
Verbouwing station Rotterdam Alexander officieel van start
Nieuwsbericht
Pilz lichtschermen geschikt voor de hoogste veiligheidscategorieën
Weblogposting
Eerste treinen maandag over nieuwe spoorbrug Utrecht
Nieuwsbericht
Dag van de Rail 2018: Hoe bereikbaar is het Noorden van Nederland?
Weblogposting
Aanpassing infrastructuur HSL nodig om prestaties te verbeteren
Nieuwsbericht
Nieuwe spoorlijn Roodeschool-Eemshaven open
Nieuwsbericht
Meer verstoringen op het spoor door invloed van buitenaf
Nieuwsbericht








[Banners]