Nieuwsbericht | Datum: 31-08-2018


Lingense Alliantie komt op stoom in Geldermalsen

Bron: ProRail



De Lingense Alliantie, een samenwerkingsverband tussen ProRail, Dura Vermeer en Mobilis, is gestart met de uitvoering van het project Spoor Omgeving Geldermalsen (SOG). Dit omvat onder meer de aanleg van een eigen, vrijliggend spoor voor de MerwedeLingelijn en uitbreiding van de perrons op station Geldermalsen.

De LingenseAlliantie heeft sinds de zomer een eigen kantoor in Geldermalsen. Vanuit hier wordt hard gewerkt aan het afronden van de ontwerpen, aanvragen van vergunningen en opstellen van werkplannen. Ook vinden de eerste bodemonderzoeken en metingen plaats. Echt zichtbaar wordt het project dit najaar als de eerste werkzaamheden buiten gaan plaatsvinden.

Spooromgeving Geldermalsen
Het spoorwegnet moet geschikt worden gemaakt voor de huidige en toekomstige vraag van vervoerders en reizigers. Voor de lijn Amsterdam - Utrecht - Eindhoven zal het aantal intercity's per uur, per richting toenemen van vier naar zes. Het aantal sprinters tussen Utrecht en Geldermalsen gaat van vier naar zes per uur, per richting. Om dit te kunnen realiseren zijn aanpassingen aan de bestaande infrastructuur noodzakelijk. In en om Geldermalsen wordt het spoor en het station daarom aangepast.

Planning en komende werkzaamheden
Het project loopt van 2018 t/m 2021. Vanaf september wordt er gestart met vooronderzoeken en inmetingen verspreid over het projectgebied. Vanaf november starten de voorbereidende werkzaamheden tussen de spoorwegovergangen Nieuwsteeg en Lingedijk in Tricht. Deze werkzaamheden concentreren zich direct naast het spoor aan de westelijke zijde. Werkzaamheden zijn het rooien van struiken en begroeiing, verleggen van een spoorsloot en de realisatie van een bouwweg.


Deel dit artikel:                   





Pilz configureerbare besturingssystemen volop in ontwikkeling
Weblogposting
Programmadirecteur Positionering ProRail benoemd
Nieuwsbericht
Leren over het spoor
Nieuwsbericht
Besturingssysteem PSS 4000-R heeft M12 interface voor veeleisende toepassingen spoor
Weblogposting
Vernieuwing treinbeveiliging emplacement Roermond
Nieuwsbericht
Interview met Jeannette Baljeu, voorzitter van Railforum
Artikel
ProRail publiceert onderzoeksrapporten incidenten Kijfhoek
Nieuwsbericht
ProRail en Flitsmeister werken samen aan verkeersveiligheid bij overwegen
Nieuwsbericht
Veel overlast voor treinverkeer door verwarde personen
Nieuwsbericht
Onbeveiligde overweg Beesel per direct op slot
Nieuwsbericht
Treinen besparen 1,43 miljard kilogram CO2
Nieuwsbericht
ProRail wil na Nederlands ook Europees OV toekomstbeeld
Nieuwsbericht
Eerste positieve testresultaten geavanceerd geluidsscherm
Nieuwsbericht
Intercity's blijven stoppen in Schiedam
Nieuwsbericht
Proefrit met snelle trein tussen Groningen en de Randstad
Nieuwsbericht
Proef tegen trillingen Brabantroute wordt uitgebreid
Nieuwsbericht
Pilz biedt oplossing voor veilig werken in hele kleine ruimten
Weblogposting
Fusie D&F Consulting & Alfabeeld
Weblogposting
Vicevoorzitter Claudia Reiner geeft startsein voor Techniek Nederland
Nieuwsbericht
Week van de circulaire economie
Nieuwsbericht
Minder hinder voor reizigers door werkzaamheden aan het spoor
Nieuwsbericht
ProRail: 2019: we hebben er zin in!
Nieuwsbericht
Treinen staan minder vaak stil
Nieuwsbericht








[Banners]