Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 06-09-2018


Aannemer bouw spoorverdubbeling Zevenaar - Didam bekend

Bron: ProRail



Op 6 september 2018 is bekend geworden dat aannemer Strukton Rail BV het extra spoor van circa vier kilometer tussen Zevenaar en Didam gaat bouwen. De uitbreiding van één naar twee sporen tussen station Zevenaar en Didam komt hiermee dichterbij. Na het afronden van de aanbestedingsprocedure kwam Strukton Rail BV als meest geschikt uit de bus. De verwachting is dat de aannemer eind 2018 start met de voorbereidende werkzaamheden voor het spoorverdubbelingsplan.

Aankomende maanden werkt Strukton Rail het bouwplan voor de spoorverdubbeling en de bouwfasering verder uit. Naast het bouwen van een extra spoor worden ook maatregelen genomen zodat treinen op het spoortraject tussen Zevenaar en Wehl met een hogere snelheid kunnen rijden. Bovendien bouwt de aannemer een nieuwe tunnel voor fietsers en voetgangers in de Babberichseweg in Zevenaar. Voor de situatie in de Babberichseweg hebben gemeente Zevenaar en ProRail nog overleg met omwonenden en is een bezwaarprocedure in behandeling.

Planning en communicatie
De bedoeling is dat het nieuwe spoor, na afstemming met de vervoerders, eind 2019 in gebruik wordt genomen. De nieuwe onderdoorgang Babberichseweg wordt in het voorjaar van 2020 in gebruik genomen.

Zodra eind 2018 meer gedetailleerde informatie beschikbaar is over bijvoorbeeld de bouwplanning, bouwwegen en -terreinen en de impact van het werk op de omgeving, worden reizigers en inwoners van Zevenaar en Didam geïnformeerd.

De Liemers en de Achterhoek beter bereikbaar
Voor de 21.000 dagelijkse reizigers op de spoorlijn Arnhem-Doetinchem-Winterswijk is de spoorverbetering belangrijk; een kortere reistijd, meer tijd om over te stappen en minder vertragingen. Dat maakt het wonen en werken in de

Achterhoek en de Liemers nog aantrekkelijker
De spoorverbetering tussen Zevenaar en Didam is een gezamenlijk project van ProRail, provincie Gelderland en de gemeenten Zevenaar en Montferland.


Deel dit artikel:                   





Oorzaken aantasting van betonconstructies met mosaangroei bekend
Nieuwsbericht
Goederenverbinding Den Bosch - Betuweroute twee jaar open
Nieuwsbericht
De 'Prijs van de Duitse Machinebouw' gaat naar Renate Pilz
Nieuwsbericht
Utrecht heeft aan alle kanten dubbel spoor
Nieuwsbericht
ProRail krijgt sleutelrol bij invoering ERTMS
Nieuwsbericht
Groot rangeerterrein bij Zwolle duurzaam op de schop
Nieuwsbericht
ProRail waarschuwt voor trillingshinder bij nieuwbouw langs het spoor
Nieuwsbericht
Robots, slechte Cyber Security en frustratie; hoe voorkomen bedrijven de 'Drift into failure'?
Weblogposting
Aanvullende onderzoeken en aangepaste planning voor PHS Meteren-Boxtel
Nieuwsbericht
Proef met langzamer rijdende goederentreinen tussen Meteren en Boxtel
Nieuwsbericht
'Twee miljoen treinreizigers naar Berlijn haalbaar'
Nieuwsbericht
Vijf overwegen iets langer dicht
Nieuwsbericht
Europese bijdrage voor Nederlandse infrastructuur en luchtvaart
Nieuwsbericht
Rover: 4 punten om groei OV te financieren en te versnellen
Nieuwsbericht
Inter Visual Systems heet vanaf vandaag INTER
Nieuwsbericht
PAOTM Opleiding Bouwbesluitdeskundige: SKB post-hbo-opleiding waarmee je een allround bouwplantoetser wordt
Weblogposting
IenW maakt werk van veilige en duurzame mobiliteit
Nieuwsbericht
Sensoren op reizigerstreinen
Nieuwsbericht
Het spoor een belemmering in de natuur?
Nieuwsbericht
Aannemer bouw spoorverdubbeling Zevenaar - Didam bekend
Nieuwsbericht
Vervoer gevaarlijke stoffen gelijk gebleven in 2017
Nieuwsbericht
ProRail gunt Movares aanpassing corridor Alkmaar - Amsterdam
Nieuwsbericht
ProRail: Swietelsky gefeliciteerd!
Nieuwsbericht








[Banners]