Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 06-09-2018


Aannemer bouw spoorverdubbeling Zevenaar - Didam bekend

Bron: ProRail



Op 6 september 2018 is bekend geworden dat aannemer Strukton Rail BV het extra spoor van circa vier kilometer tussen Zevenaar en Didam gaat bouwen. De uitbreiding van één naar twee sporen tussen station Zevenaar en Didam komt hiermee dichterbij. Na het afronden van de aanbestedingsprocedure kwam Strukton Rail BV als meest geschikt uit de bus. De verwachting is dat de aannemer eind 2018 start met de voorbereidende werkzaamheden voor het spoorverdubbelingsplan.

Aankomende maanden werkt Strukton Rail het bouwplan voor de spoorverdubbeling en de bouwfasering verder uit. Naast het bouwen van een extra spoor worden ook maatregelen genomen zodat treinen op het spoortraject tussen Zevenaar en Wehl met een hogere snelheid kunnen rijden. Bovendien bouwt de aannemer een nieuwe tunnel voor fietsers en voetgangers in de Babberichseweg in Zevenaar. Voor de situatie in de Babberichseweg hebben gemeente Zevenaar en ProRail nog overleg met omwonenden en is een bezwaarprocedure in behandeling.

Planning en communicatie
De bedoeling is dat het nieuwe spoor, na afstemming met de vervoerders, eind 2019 in gebruik wordt genomen. De nieuwe onderdoorgang Babberichseweg wordt in het voorjaar van 2020 in gebruik genomen.

Zodra eind 2018 meer gedetailleerde informatie beschikbaar is over bijvoorbeeld de bouwplanning, bouwwegen en -terreinen en de impact van het werk op de omgeving, worden reizigers en inwoners van Zevenaar en Didam geïnformeerd.

De Liemers en de Achterhoek beter bereikbaar
Voor de 21.000 dagelijkse reizigers op de spoorlijn Arnhem-Doetinchem-Winterswijk is de spoorverbetering belangrijk; een kortere reistijd, meer tijd om over te stappen en minder vertragingen. Dat maakt het wonen en werken in de

Achterhoek en de Liemers nog aantrekkelijker
De spoorverbetering tussen Zevenaar en Didam is een gezamenlijk project van ProRail, provincie Gelderland en de gemeenten Zevenaar en Montferland.


Deel dit artikel:                   





Pilz configureerbare besturingssystemen volop in ontwikkeling
Weblogposting
Programmadirecteur Positionering ProRail benoemd
Nieuwsbericht
Leren over het spoor
Nieuwsbericht
Besturingssysteem PSS 4000-R heeft M12 interface voor veeleisende toepassingen spoor
Weblogposting
Vernieuwing treinbeveiliging emplacement Roermond
Nieuwsbericht
Interview met Jeannette Baljeu, voorzitter van Railforum
Artikel
ProRail publiceert onderzoeksrapporten incidenten Kijfhoek
Nieuwsbericht
ProRail en Flitsmeister werken samen aan verkeersveiligheid bij overwegen
Nieuwsbericht
Veel overlast voor treinverkeer door verwarde personen
Nieuwsbericht
Onbeveiligde overweg Beesel per direct op slot
Nieuwsbericht
Treinen besparen 1,43 miljard kilogram CO2
Nieuwsbericht
ProRail wil na Nederlands ook Europees OV toekomstbeeld
Nieuwsbericht
Eerste positieve testresultaten geavanceerd geluidsscherm
Nieuwsbericht
Intercity's blijven stoppen in Schiedam
Nieuwsbericht
Proefrit met snelle trein tussen Groningen en de Randstad
Nieuwsbericht
Proef tegen trillingen Brabantroute wordt uitgebreid
Nieuwsbericht
Pilz biedt oplossing voor veilig werken in hele kleine ruimten
Weblogposting
Fusie D&F Consulting & Alfabeeld
Weblogposting
Vicevoorzitter Claudia Reiner geeft startsein voor Techniek Nederland
Nieuwsbericht
Week van de circulaire economie
Nieuwsbericht
Minder hinder voor reizigers door werkzaamheden aan het spoor
Nieuwsbericht
ProRail: 2019: we hebben er zin in!
Nieuwsbericht
Treinen staan minder vaak stil
Nieuwsbericht








[Banners]