Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 01-11-2018


Vervolg kribverlaging Pannerdensch Kanaal start met aanbesteding




In het voorjaar van 2018 stelde de minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat het voorkeursalternatief vast voor de krib- en oeververlaging van het Pannerdensch Kanaal.

Hierin is vastgelegd dat in het Kanaal tussen Pannerdensche Kop en de tunnel van de Betuweroute 38 kribben en 5 oevers worden verlaagd met als doel om in hoogwatersituaties 5 centimeter waterstandsdaling te realiseren.

Planuitwerking krib- en oeververlaging van het Pannerdensch Kanaal
De volgende stap is om het voorkeursalternatief krib- en oeververlaging van het Pannerdensch Kanaal verder uit te werken tot een concreet en vergunbaar plan. Deze planuitwerking is gestart met een aanbestedingsprocedure om een marktpartij te contracteren. De geselecteerde marktpartij neemt zowel de procedurele voorbereiding als de feitelijke realisatie ter hand. Door deze vroegtijdige samenwerking kan de geselecteerde marktpartij bij de voorbereiding van de plannen gelijk rekening houden met praktische zaken zoals werkvolgorde en tijdelijke opslag van grond en materiaal. Bovendien kan na vaststelling van het definitieve plan de uitvoering ervan direct worden voorbereid.

Onderzoek Pannerdensch Kanaal
In de komende fase is veel onderzoek nodig, onder andere naar de bodemopbouw van de kribben en oevers, effecten op het gedrag van de rivier (stroming) en effecten op natuur. Ook worden vergunningen voorbereid en ter inzage gelegd.

Naar verwachting is in het voorjaar van 2019 bekend welke markpartij het project verder uitwerkt en realiseert. Vanaf dat moment gaat het projectteam weer in gesprek met medeoverheden, bewoners en belanghebbenden. De benodigde vergunningen liggen naar verwachting eind 2020 ter inzage. In 2021 start de realisatiefase, waarbij minimalisering van hinder voor de omgeving centraal staat. De oplevering is gepland in 2023.


Deel dit artikel:                   





Week van de circulaire economie
Nieuwsbericht
Minder hinder voor reizigers door werkzaamheden aan het spoor
Nieuwsbericht
ProRail: 2019: we hebben er zin in!
Nieuwsbericht
Treinen staan minder vaak stil
Nieuwsbericht
Testrit met extra lange goederentreinen
Nieuwsbericht
Publicatie Netverklaring 2020: nieuwe 'menukaart' voor vervoerders
Nieuwsbericht
Zondag 9 december start nieuwe dienstregeling 2019
Nieuwsbericht
Minder hinder voor reizigers door werkzaamheden aan het spoor
Nieuwsbericht
OPLEIDING MILIEUGELUID
Weblogposting
ProRail gunt grootste spoorcontract PHS Rijswijk - Rotterdam aan Strukton
Nieuwsbericht
Rijk en regio investeren in betere bereikbaarheid van Nederland
Nieuwsbericht
Kabinet maakt einde aan onbewaakte overwegen
Nieuwsbericht
Bouw derde spoor Zevenaar afgerond
Nieuwsbericht
Oorzaken aantasting van betonconstructies met mosaangroei bekend
Nieuwsbericht
Goederenverbinding Den Bosch - Betuweroute twee jaar open
Nieuwsbericht
De 'Prijs van de Duitse Machinebouw' gaat naar Renate Pilz
Nieuwsbericht
Utrecht heeft aan alle kanten dubbel spoor
Nieuwsbericht
ProRail krijgt sleutelrol bij invoering ERTMS
Nieuwsbericht
Groot rangeerterrein bij Zwolle duurzaam op de schop
Nieuwsbericht
ProRail waarschuwt voor trillingshinder bij nieuwbouw langs het spoor
Nieuwsbericht
Robots, slechte Cyber Security en frustratie; hoe voorkomen bedrijven de 'Drift into failure'?
Weblogposting
Aanvullende onderzoeken en aangepaste planning voor PHS Meteren-Boxtel
Nieuwsbericht
Proef met langzamer rijdende goederentreinen tussen Meteren en Boxtel
Nieuwsbericht








[Banners]