Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 01-11-2018


Vervolg kribverlaging Pannerdensch Kanaal start met aanbesteding




In het voorjaar van 2018 stelde de minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat het voorkeursalternatief vast voor de krib- en oeververlaging van het Pannerdensch Kanaal.

Hierin is vastgelegd dat in het Kanaal tussen Pannerdensche Kop en de tunnel van de Betuweroute 38 kribben en 5 oevers worden verlaagd met als doel om in hoogwatersituaties 5 centimeter waterstandsdaling te realiseren.

Planuitwerking krib- en oeververlaging van het Pannerdensch Kanaal
De volgende stap is om het voorkeursalternatief krib- en oeververlaging van het Pannerdensch Kanaal verder uit te werken tot een concreet en vergunbaar plan. Deze planuitwerking is gestart met een aanbestedingsprocedure om een marktpartij te contracteren. De geselecteerde marktpartij neemt zowel de procedurele voorbereiding als de feitelijke realisatie ter hand. Door deze vroegtijdige samenwerking kan de geselecteerde marktpartij bij de voorbereiding van de plannen gelijk rekening houden met praktische zaken zoals werkvolgorde en tijdelijke opslag van grond en materiaal. Bovendien kan na vaststelling van het definitieve plan de uitvoering ervan direct worden voorbereid.

Onderzoek Pannerdensch Kanaal
In de komende fase is veel onderzoek nodig, onder andere naar de bodemopbouw van de kribben en oevers, effecten op het gedrag van de rivier (stroming) en effecten op natuur. Ook worden vergunningen voorbereid en ter inzage gelegd.

Naar verwachting is in het voorjaar van 2019 bekend welke markpartij het project verder uitwerkt en realiseert. Vanaf dat moment gaat het projectteam weer in gesprek met medeoverheden, bewoners en belanghebbenden. De benodigde vergunningen liggen naar verwachting eind 2020 ter inzage. In 2021 start de realisatiefase, waarbij minimalisering van hinder voor de omgeving centraal staat. De oplevering is gepland in 2023.


Deel dit artikel:                   





Pilz configureerbare besturingssystemen volop in ontwikkeling
Weblogposting
Programmadirecteur Positionering ProRail benoemd
Nieuwsbericht
Leren over het spoor
Nieuwsbericht
Besturingssysteem PSS 4000-R heeft M12 interface voor veeleisende toepassingen spoor
Weblogposting
Vernieuwing treinbeveiliging emplacement Roermond
Nieuwsbericht
Interview met Jeannette Baljeu, voorzitter van Railforum
Artikel
ProRail publiceert onderzoeksrapporten incidenten Kijfhoek
Nieuwsbericht
ProRail en Flitsmeister werken samen aan verkeersveiligheid bij overwegen
Nieuwsbericht
Veel overlast voor treinverkeer door verwarde personen
Nieuwsbericht
Onbeveiligde overweg Beesel per direct op slot
Nieuwsbericht
Treinen besparen 1,43 miljard kilogram CO2
Nieuwsbericht
ProRail wil na Nederlands ook Europees OV toekomstbeeld
Nieuwsbericht
Eerste positieve testresultaten geavanceerd geluidsscherm
Nieuwsbericht
Intercity's blijven stoppen in Schiedam
Nieuwsbericht
Proefrit met snelle trein tussen Groningen en de Randstad
Nieuwsbericht
Proef tegen trillingen Brabantroute wordt uitgebreid
Nieuwsbericht
Pilz biedt oplossing voor veilig werken in hele kleine ruimten
Weblogposting
Fusie D&F Consulting & Alfabeeld
Weblogposting
Vicevoorzitter Claudia Reiner geeft startsein voor Techniek Nederland
Nieuwsbericht
Week van de circulaire economie
Nieuwsbericht
Minder hinder voor reizigers door werkzaamheden aan het spoor
Nieuwsbericht
ProRail: 2019: we hebben er zin in!
Nieuwsbericht
Treinen staan minder vaak stil
Nieuwsbericht








[Banners]