hierbenik2
Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 26-02-2019



Vernieuwing treinbeveiliging emplacement Roermond

Bron: ProRail



In Roermond is deze maand gestart met het vernieuwen van de treinbeveiliging. Kabels, seinen, relais- en voedingskasten naderen het einde van hun levensduur en worden daarom tijdig vervangen. Zo voorkomen we onnodige storingen.

Het vernieuwen van de treinbeveiliging is een noodzakelijke, arbeidsintensieve en omvangrijke klus die ruim een jaar in beslag gaat nemen en wordt uitgevoerd door aannemer Van Gelder Rail en advies- en ingenieursbureau Movares. Het werkgebied loopt van de N280 in het noorden tot de Leropperweg in het zuiden. Daarbinnen worden er tientallen kilometers aan nieuwe kabels en leidingen gelegd. Daarnaast wordt een nieuwe technische ruimte gebouwd en worden de kasten langs de baan vernieuwd. Pas als alles klaar is, wordt de nieuwe beveiliging in dienst gesteld.

Treinverkeer gaat door
Tijdens de werkzaamheden blijven de treinen gewoon rijden. Om tegelijkertijd veilig te kunnen werken, zijn er houten hekken langs de sporen geplaatst die voorkomen dat monteurs per ongeluk op een spoor terecht kunnen komen waar treinen rijden. Extra aandacht is er ook voor het risico op meer storingen. In de grond zitten immers heel veel kabels en leidingen en er moet heel veel worden gegraven. ProRail en de aannemer hebben de ondergrondse infra zo goed mogelijk in beeld gebracht en spannen zich maximaal in om graafschades te voorkomen.

Hinder omgeving
De meeste werkzaamheden worden overdag uitgevoerd tussen 07.00 uur en 19.00 uur. Waar nodig wordt er ook 's nachts en in het weekend gewerkt. Omdat dit hinder kan veroorzaken, worden mensen in de omgeving hierover tijdig geïnformeerd.


Deel dit artikel:                   





Pilz introduceert veilige bewaking van beschermde ruimtes met radartechnologie
Weblogposting
Onderzoek naar bouwen boven het spoor
Nieuwsbericht
ProRail test duurzame dwarsliggers
Nieuwsbericht
Aantal grotere verstoringen op het spoor fors gedaald
Nieuwsbericht
Snellere start treinverkeer na spoorincident
Nieuwsbericht
Wat is veranderd in de nieuwe bruggennorm 6787-1?
Weblogposting
ProRail wil werkzaamheden meer gaan spreiden over het jaar
Nieuwsbericht
Deze zomer megaklus Zevenaar - Didam
Nieuwsbericht
Nieuw: het Digital Assets Lab
Nieuwsbericht
ProRail verkleint CO2-voetafdruk: daling in CO2-uitstoot zet door
Nieuwsbericht
Magnetische veiligheidsschakelaar van Pilz nu ook als rvs-variant verkrijgbaar
Weblogposting
Tempo in aanpak onbewaakte overwegen
Nieuwsbericht
Pier Eringa maakt transfer van ProRail naar Transdev
Nieuwsbericht
ProRail gastheer internationaal overwegencongres
Nieuwsbericht
ProRail zet sein op groen voor Zandvoort
Nieuwsbericht
Pilz verzorgt Risico Inventarisaties om boete voorkomen
Weblogposting
Nederland krijgt toekomstbestendig spoorbeveiligingssysteem
Nieuwsbericht
Stationsgebied Eindhoven: overheden zoeken partners voor ontwikkeling
Nieuwsbericht
Landelijk bemiddelaar voor meer snelheid in aanpak overwegen
Nieuwsbericht
ProRail krijgt een directeur Overwegen
Nieuwsbericht
ProRail en Royal HaskoningDHV samen verder met hoogfrequent spoorvervoer van Schiphol naar Lelystad
Nieuwsbericht
Van top tot teen beveiligd met nieuwste lichtschermen van Pilz
Weblogposting
Vanaf 6 mei 7-daagse spoorvernieuwing Boxtel
Nieuwsbericht


[Banners]