Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 26-02-2019


Vernieuwing treinbeveiliging emplacement Roermond

Bron: ProRail



In Roermond is deze maand gestart met het vernieuwen van de treinbeveiliging. Kabels, seinen, relais- en voedingskasten naderen het einde van hun levensduur en worden daarom tijdig vervangen. Zo voorkomen we onnodige storingen.

Het vernieuwen van de treinbeveiliging is een noodzakelijke, arbeidsintensieve en omvangrijke klus die ruim een jaar in beslag gaat nemen en wordt uitgevoerd door aannemer Van Gelder Rail en advies- en ingenieursbureau Movares. Het werkgebied loopt van de N280 in het noorden tot de Leropperweg in het zuiden. Daarbinnen worden er tientallen kilometers aan nieuwe kabels en leidingen gelegd. Daarnaast wordt een nieuwe technische ruimte gebouwd en worden de kasten langs de baan vernieuwd. Pas als alles klaar is, wordt de nieuwe beveiliging in dienst gesteld.

Treinverkeer gaat door
Tijdens de werkzaamheden blijven de treinen gewoon rijden. Om tegelijkertijd veilig te kunnen werken, zijn er houten hekken langs de sporen geplaatst die voorkomen dat monteurs per ongeluk op een spoor terecht kunnen komen waar treinen rijden. Extra aandacht is er ook voor het risico op meer storingen. In de grond zitten immers heel veel kabels en leidingen en er moet heel veel worden gegraven. ProRail en de aannemer hebben de ondergrondse infra zo goed mogelijk in beeld gebracht en spannen zich maximaal in om graafschades te voorkomen.

Hinder omgeving
De meeste werkzaamheden worden overdag uitgevoerd tussen 07.00 uur en 19.00 uur. Waar nodig wordt er ook 's nachts en in het weekend gewerkt. Omdat dit hinder kan veroorzaken, worden mensen in de omgeving hierover tijdig geïnformeerd.


Deel dit artikel:                   





Verlenging president-directeur ProRail
Nieuwsbericht
Nieuwste oplossingen in spoorweg-automatisering van Pilz op Railtech 2019
Weblogposting
Pilz configureerbare besturingssystemen volop in ontwikkeling
Weblogposting
Programmadirecteur Positionering ProRail benoemd
Nieuwsbericht
Leren over het spoor
Nieuwsbericht
Besturingssysteem PSS 4000-R heeft M12 interface voor veeleisende toepassingen spoor
Weblogposting
Vernieuwing treinbeveiliging emplacement Roermond
Nieuwsbericht
Interview met Jeannette Baljeu, voorzitter van Railforum
Artikel
ProRail publiceert onderzoeksrapporten incidenten Kijfhoek
Nieuwsbericht
ProRail en Flitsmeister werken samen aan verkeersveiligheid bij overwegen
Nieuwsbericht
Veel overlast voor treinverkeer door verwarde personen
Nieuwsbericht
Onbeveiligde overweg Beesel per direct op slot
Nieuwsbericht
Treinen besparen 1,43 miljard kilogram CO2
Nieuwsbericht
ProRail wil na Nederlands ook Europees OV toekomstbeeld
Nieuwsbericht
Eerste positieve testresultaten geavanceerd geluidsscherm
Nieuwsbericht
Intercity's blijven stoppen in Schiedam
Nieuwsbericht
Proefrit met snelle trein tussen Groningen en de Randstad
Nieuwsbericht
Proef tegen trillingen Brabantroute wordt uitgebreid
Nieuwsbericht
Pilz biedt oplossing voor veilig werken in hele kleine ruimten
Weblogposting
Fusie D&F Consulting & Alfabeeld
Weblogposting
Vicevoorzitter Claudia Reiner geeft startsein voor Techniek Nederland
Nieuwsbericht
Week van de circulaire economie
Nieuwsbericht
Minder hinder voor reizigers door werkzaamheden aan het spoor
Nieuwsbericht








[Banners]