hierbenik2
Nieuwsbericht | Datum: 07-05-2019



ProRail en Royal HaskoningDHV samen verder met hoogfrequent spoorvervoer van Schiphol naar Lelystad




De spoorverbinding Schiphol - Amsterdam - Almere - Lelystad (SAAL) is één van de drukst bereden OV-corridors in Nederland. ProRail heeft Royal HaskoningDHV gevraagd om hen komende jaren te ondersteunen bij de uitwerking van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer voor OV SAAL en de corridor voor te bereiden op de komst van ERTMS (European Rail Traffic Management System). Ans Rietstra, directeur Projecten en Hans van Leeuwen, financieel directeur bij ProRail en Anton van der Sanden, Directeur Transport & Planning bij Royal HaskoningDHV tekenden het raamcontract.

De populariteit van Nederland en haar steden blijft groeien, evenals het aantal reizigers en goederen. Om die groei mogelijk te maken zorgt ProRail in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat dat er meer treinen kunnen rijden op het Nederlandse spoorwegnet. Onder de projectnaam PHS SAAL ondersteunt Royal HaskoningDHV in opdracht van ProRail het mogelijk maken van meer treinverkeer om aan deze vraag te kunnen voldoen. Royal HaskoningDHV is onder andere verantwoordelijk voor het ontwerp van de inhaalsporen in Weesp en de herinrichting van de stationsomgeving. Tevens dient de nieuwe infrastructuur voorbereid te zijn op de komst van ERTMS. ProRail en Royal HaskoningDHV staan nu voor de uitdaging om te komen tot een integrale voorkeursvariant voor alle maatregelen op de corridor.

Anton van der Sanden: 'Ik ben er trots op dat wij met dit mooie project kunnen bijdragen aan een toekomstbestendig spoor. ProRail en Royal HaskoningDHV gaan in nauwe samenwerking optimaal gebruik maken van elkaars kennis en ervaring om het spoor succesvol te verduurzamen en tegelijkertijd de capaciteit en beschikbaarheid te vergroten.'


Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
De komende 10 jaar wordt gezamenlijk door ProRail, NS en de goederenvervoerders flink geïnvesteerd in het spoor. Aan de basis hiervan ligt het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS), waarvan het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) initiatiefnemer is. Op verschillende intensief gebruikte spoortrajecten in Nederland krijgt het spoor een andere aanblik. Met als zichtbaar resultaat: voor reizigers rijdt de trein, in met name de Randstad, hoogfrequent tussen de grote steden, en voor het goederenvervoer komt meer ruimte.


Deel dit artikel:                   





Pilz verzorgt Risico Inventarisaties om boete voorkomen
Weblogposting
Nederland krijgt toekomstbestendig spoorbeveiligingssysteem
Nieuwsbericht
Stationsgebied Eindhoven: overheden zoeken partners voor ontwikkeling
Nieuwsbericht
Landelijk bemiddelaar voor meer snelheid in aanpak overwegen
Nieuwsbericht
ProRail krijgt een directeur Overwegen
Nieuwsbericht
ProRail en Royal HaskoningDHV samen verder met hoogfrequent spoorvervoer van Schiphol naar Lelystad
Nieuwsbericht
Van top tot teen beveiligd met nieuwste lichtschermen van Pilz
Weblogposting
Vanaf 6 mei 7-daagse spoorvernieuwing Boxtel
Nieuwsbericht
ProRail en Movares werken samen aan bereikbaarheid Amsterdam Centraal
Nieuwsbericht
ProRail en Network Rail zetten samen in op innovatie
Nieuwsbericht
Alle innovatieve veiligheidsoplossingen op een rijtje
Weblogposting
Railtech podium oprichting Europees platform spooronderhoud
Nieuwsbericht
Meer en snellere treinen
Nieuwsbericht
Goedemorgen Nederland bezoekt de RailTech
Nieuwsbericht
Monsterklus rond Leiden Centraal
Nieuwsbericht
Verlenging president-directeur ProRail
Nieuwsbericht
Nieuwste oplossingen in spoorweg-automatisering van Pilz op Railtech 2019
Weblogposting
Pilz configureerbare besturingssystemen volop in ontwikkeling
Weblogposting
Programmadirecteur Positionering ProRail benoemd
Nieuwsbericht
Leren over het spoor
Nieuwsbericht
Besturingssysteem PSS 4000-R heeft M12 interface voor veeleisende toepassingen spoor
Weblogposting
Vernieuwing treinbeveiliging emplacement Roermond
Nieuwsbericht
Interview met Jeannette Baljeu, voorzitter van Railforum
Artikel


[Banners]