hierbenik2
Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 05-07-2019



Aantal grotere verstoringen op het spoor fors gedaald

Bron: ProRail



Het aantal grote(re) storingen is in 2019 in vergelijking met de eerste 6 maanden van vorig jaar met 25 procent afgenomen. De tijd die we nodig hebben om een verstoring op te lossen is ook met een kwartier gedaald. Bovendien reden de treinen nog vaker op tijd. In het eerste helft van dit jaar kwam 92,4 procent van de treinen op tijd op het station aan. Vorig jaar was dat 91,4%.

Kleine vertraging
Een trein is op tijd als hij binnen 3 minuten of minder van de tijd zoals aangegeven in de reisplanner aankomt. Vijf procent van de treinen loopt onderweg vertraging op. Als een trein vertraging heeft is het in 9 van de 10 gevallen een vertraging van maximaal 5 minuten.

Grote(re) verstoringen
Het afgelopen jaar stonden de treinen minder vaak en minder lang stil als gevolg van een verstoring. ProRail registreerde in 2019 een kwart minder grote(re) verstoringen. ProRail heeft een aantal maatregelen genomen om het aantal verstoringen terug te dringen. Op de drukste trajecten heeft ProRail speciale tracé-teams aangesteld. Die teams voorkomen verstoringen, met behulp van nieuwe technieken en innovaties. En zorgen ervoor dat problemen eerder worden opgelost. Ook heeft ProRail met aannemers afspraken gemaakt incidenten sneller op te lossen.

Zelf wissels klemmen
En sinds dit jaar worden ook de incidentbestrijders opgeleid om wissels te klemmen en te krukken. Van alle technische verstoringen is een wisselstoring een van de meest impactvolle. Door onze mensen op te leiden winnen we kostbare tijd en kan het treinverkeer sneller opgestart worden.

Alle prestaties online
ProRail vindt het belangrijk dat iedereen zelf kan beoordelen of de spoorbeheerder goed werk verricht. Daarom bestaat er sinds een paar jaar een online dashboard waar gegevens over gemaakte reizen zijn terug te vinden. Je kunt dit bekijken op het dashboard.


Deel dit artikel:                   





Pilz introduceert veilige bewaking van beschermde ruimtes met radartechnologie
Weblogposting
Onderzoek naar bouwen boven het spoor
Nieuwsbericht
ProRail test duurzame dwarsliggers
Nieuwsbericht
Aantal grotere verstoringen op het spoor fors gedaald
Nieuwsbericht
Snellere start treinverkeer na spoorincident
Nieuwsbericht
Wat is veranderd in de nieuwe bruggennorm 6787-1?
Weblogposting
ProRail wil werkzaamheden meer gaan spreiden over het jaar
Nieuwsbericht
Deze zomer megaklus Zevenaar - Didam
Nieuwsbericht
Nieuw: het Digital Assets Lab
Nieuwsbericht
ProRail verkleint CO2-voetafdruk: daling in CO2-uitstoot zet door
Nieuwsbericht
Magnetische veiligheidsschakelaar van Pilz nu ook als rvs-variant verkrijgbaar
Weblogposting
Tempo in aanpak onbewaakte overwegen
Nieuwsbericht
Pier Eringa maakt transfer van ProRail naar Transdev
Nieuwsbericht
ProRail gastheer internationaal overwegencongres
Nieuwsbericht
ProRail zet sein op groen voor Zandvoort
Nieuwsbericht
Pilz verzorgt Risico Inventarisaties om boete voorkomen
Weblogposting
Nederland krijgt toekomstbestendig spoorbeveiligingssysteem
Nieuwsbericht
Stationsgebied Eindhoven: overheden zoeken partners voor ontwikkeling
Nieuwsbericht
Landelijk bemiddelaar voor meer snelheid in aanpak overwegen
Nieuwsbericht
ProRail krijgt een directeur Overwegen
Nieuwsbericht
ProRail en Royal HaskoningDHV samen verder met hoogfrequent spoorvervoer van Schiphol naar Lelystad
Nieuwsbericht
Van top tot teen beveiligd met nieuwste lichtschermen van Pilz
Weblogposting
Vanaf 6 mei 7-daagse spoorvernieuwing Boxtel
Nieuwsbericht


[Banners]