hierbenik2
Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 31-12-2019



ProRail: Een terugblik op spoorjaar 2019

Bron: ProRail



2019 was een mooi jaar. We werkten volop aan spoor en stations. ProRail zette stappen op duurzaamheidsgebied en we troffen voorbereidingen op de grote groei van het treinverkeer in 2030.

Er is veel te vertellen over het spoor in 2019. We sloten veel overwegen of pasten ze aan. "De beste overweg is immers geen overweg", aldus voormalig CEO Pier Eringa. John Voppen nam dit jaar het stokje van hem over en werd in november benoemd tot bestuursvoorzitter van ProRail. En er is nog zoveel meer. Kijk maar eens naar onze video!

Treinverkeer mogelijk maken
Circa 4.500 ProRailers werkten dag en nacht om treinverkeer mogelijk te maken voor 5.500 treinen, 1,2 miljoen reizigers en 110.000 ton goederen. Zij droegen eraan bij dat reizigers en goederen veilig en op tijd over een van de drukste spoorwegnetwerken ter wereld vervoerd werden.

Onze planners verdeelden de capaciteit op het spoor en het treinverkeer werd door onze treinverkeersleiders in goede banen geleid. Ook stonden we bij incidenten klaar om het spoor snel weer beschikbaar te maken.

Vernieuwen en innoveren
ProRail bouwde en vernieuwde in 2019 spoor en stations, onderdoorgangen, faunapassages en natuurbruggen. Zo zorgden we ervoor dat niet alleen mensen, maar ook dieren het spoor veilig kunnen oversteken. En met slimme ideeën en innovatieve oplossingen werkten we verder aan een spoor dat klaar is voor de toekomst.

Onze prestaties
In totaal maakten de vervoerders dit jaar bijna 160 miljoen treinkilometers. Dat zijn héél veel milieuvriendelijke reizen. Ook wekten we 1,3 miljoen kilowattuur stroom op met de zonnepanelen op daken van stations, verkeersleidingsposten en geluidsschermen.

Op prestaties.prorail.nl kun je meer cijfers inzien. Zoals de treinpunctualiteit van het reizigersvervoer. Die was in 2019 heel goed en lag hoger dan in de voorgaande jaren.

Op naar 2020
ProRail kijkt uit naar 2020. Een jaar waarin we nog meer stappen zetten op het gebied van duurzame mobiliteit, goederenvervoer en prachtige spoorse innovaties.

Een goede jaarwisseling en de beste wensen!


Deel dit artikel:                   





Risico's in kaart, kennis op orde en toch een ongeval
Weblogposting
Meer treinen laten rijden door sneller invoegen van goederentreinen
Nieuwsbericht
Pier Eringa nieuwe voorzitter NGinfra
Nieuwsbericht
Langzamere goederentreinen tussen Meteren en Boxtel
Nieuwsbericht
ProRail: Een terugblik op spoorjaar 2019
Nieuwsbericht
Wilt u ook TÜV gecertificeerd machineveiligheidexpert worden in het nieuwe jaar?
Weblogposting
Arcadis en Strukton beveiligen spoor Rijswijk - Rotterdam
Nieuwsbericht
Nieuwe directeur spoorbeheerder ProRail
Nieuwsbericht
Onderzoek Rijk en regio naar Lelylijn
Nieuwsbericht
Besluit Haven Loven, extra geld voor Deltaprogramma Maas en MIRT-onderzoek Brainport-regio
Nieuwsbericht
Pilz verdedigt zich tegen een grote cyberaanval en ziet herstructurering als een kans
Nieuwsbericht
Blusprobleem Waalhaven nog niet opgelost
Nieuwsbericht
Verbouwing station Groningen gegund aan Strukton Civiel
Nieuwsbericht
Goederentreinen in 2025 bijna allemaal 'stiller'
Nieuwsbericht
Tunnel onder Apeldoorns spoor voor betere doorstroming en verkeersveiligheid
Nieuwsbericht
Modernisering toegang zes fietsenstallingen Amsterdamse Noord-Zuidlijn
Nieuwsbericht
Aanleg 100.000 raildempers op Brabantroute voltooid
Nieuwsbericht
Brusselse miljoenen voor Nederlandse internationale spoorplannen
Nieuwsbericht
Verder onderweg naar automatisch bestuurbare trein
Nieuwsbericht
Plan investeringsfonds hoopvol, maar haast is geboden
Nieuwsbericht
Goede spoorprestaties eerste halfjaar 2019
Nieuwsbericht
Basis op orde: extra geld voor onderhoud wegen, vaarwegen en spoor
Nieuwsbericht
Miljoenennota: intenties voor investeringen goed, grote zorgen over uitvoerbaarheid
Nieuwsbericht


[Banners]