Weblogposting | Datum: 25-02-2017


KNEX INFRA: CE, Machineveiligheid en Veiligheidsmanagement




Tijdens dit event, speciaal voor de branche INFRA, voorziet D&F u van informatie op het gebied van CE/Machineveiligheid, Veiligheidsbesturingen en Veiligheidsmanagement.

   Datum: donderdag 16 maart 2017
   Tijd: 14.00 uur - 20.00 uur
   Locatie: omgeving Utrecht


Laat u informeren, ontmoet onze experts en deel uw ervaringen en kennis met uw vak- en branchegenoten.

PARALLELSESSIES<>

Het programma is samengesteld met oog op twee specifieke veiligheidsgebieden, verdeeld in twee parallelsessies. Parallelsessie 1 is gericht op Veiligheidsmanagement en parallelsessie 2 op Technische Veiligheid in de INFRA. Het programma is hierdoor specifiek, inhoudelijk en kwalitatief waardevol voor iedereen die te maken heeft met technische en organisatorische veiligheid in de INFRA.

PARALLELSESSIE 1: Veiligheidsmanagent<>
  • Contractor Safety Management.
  • CE Compliance Management in technische projecten.
  • Hoe bereik je trede 4 op de Veiligheidsladder en behaal je de gewenste certificering?
  • Systems Engineering. J-STD-016, EN-IEC 62061 (SIL), is integrale benadering een optie om de hoeveelheid
  • documentatie te beperken?
PARALLELSESSIE 2: Technische Veiligheid<>
  • Mag je gecertificeerde componenten voor de procesindustrie toepassen in veiligheidsfuncties in de Infra (machinebouw)?
  • Moeten seinen SIL 2 uitgevoerde worden? Welke faalmodi zijn er?
  • Welke informatie vanuit veiligheidsfuncties dient opgenomen te worden in de gebruiksaanwijzing?
  • Praktische tips over hoe je veiligheidsfuncties via een V-model verifieert en valideert.
  • Hoe ontwerp je veilig werkende software?
  • Moeten bij noodbediening alle veiligheidsfuncties actief zijn?
  • Waarom wordt in de Infra meestal SIL toegepast en geen PL?
  • Korte update van de wijzigingen van de nieuwe PL norm.
  • Functional Safety Plan, beschrijf het zoals je het ontwerp gaat doorlopen!


PROGRAMMA<>

14.00 - 14.15   Ontvangst & opening
14.15 - 16.30   Parallelsessie 1 & 2
16.30 - 17.30   Diner buffet
17.30 - 19.30   Parallelsessie 1 & 2
19.30 - 20.00   Afsluiting & alcoholvrije borrel


INSCHRIJVEN <>

Wilt u verzekerd zijn van deelname aan dit event, schrijf u dan snel in. Er zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar (vol=vol). Wij vragen u de gegevens zo volledig mogelijk aan ons door te geven.



* Professionals werkzaam bij een eindgebruikersorganisatie kunnen kosteloos deelnemen. Bent u geen eindgebruiker dan betreffen de kosten voor deelname € 199,-.

CERTIFICAAT VAN DEELNAME<>

D&F verzorgt op verzoek een certificaat als bewijs van deelname, hiermee kunt u aantonen dat u aan kennisontwikkeling doet bijvoorbeeld wanneer uw werkgever dit van u vraagt.

MEER INFORMATIE<>

Meer informatie over dit event vindt u op de site van D&F Consulting.



Deel dit artikel:                   





Pilz verzorgt Risico Inventarisaties om boete voorkomen
Weblogposting
Nederland krijgt toekomstbestendig spoorbeveiligingssysteem
Nieuwsbericht
Stationsgebied Eindhoven: overheden zoeken partners voor ontwikkeling
Nieuwsbericht
Landelijk bemiddelaar voor meer snelheid in aanpak overwegen
Nieuwsbericht
ProRail krijgt een directeur Overwegen
Nieuwsbericht
ProRail en Royal HaskoningDHV samen verder met hoogfrequent spoorvervoer van Schiphol naar Lelystad
Nieuwsbericht
Van top tot teen beveiligd met nieuwste lichtschermen van Pilz
Weblogposting
Vanaf 6 mei 7-daagse spoorvernieuwing Boxtel
Nieuwsbericht
ProRail en Movares werken samen aan bereikbaarheid Amsterdam Centraal
Nieuwsbericht
ProRail en Network Rail zetten samen in op innovatie
Nieuwsbericht
Alle innovatieve veiligheidsoplossingen op een rijtje
Weblogposting
Railtech podium oprichting Europees platform spooronderhoud
Nieuwsbericht
Meer en snellere treinen
Nieuwsbericht
Goedemorgen Nederland bezoekt de RailTech
Nieuwsbericht
Monsterklus rond Leiden Centraal
Nieuwsbericht
Verlenging president-directeur ProRail
Nieuwsbericht
Nieuwste oplossingen in spoorweg-automatisering van Pilz op Railtech 2019
Weblogposting
Pilz configureerbare besturingssystemen volop in ontwikkeling
Weblogposting
Programmadirecteur Positionering ProRail benoemd
Nieuwsbericht
Leren over het spoor
Nieuwsbericht
Besturingssysteem PSS 4000-R heeft M12 interface voor veeleisende toepassingen spoor
Weblogposting
Vernieuwing treinbeveiliging emplacement Roermond
Nieuwsbericht
Interview met Jeannette Baljeu, voorzitter van Railforum
Artikel


[Banners]