Weblogposting | Datum: 09-07-2019


Pilz introduceert veilige bewaking van beschermde ruimtes met radartechnologie




Op het gebied van sensoren voor de beveiliging van gevarenzones breidt Pilz zijn aanbod uit met het LBK-systeem van Inxpect. Het LBK-systeem is gebaseerd op radartechnologie. Met behulp van radar worden beschermde ruimtes veilig bewaakt. Het systeem is op veel vlakken inzetbaar en uitermate geschikt voor gebruik in zware omstandigheden.

Extreme omstandigheden
Het LBK-systeem is ongevoelig voor externe invloeden, zoals stof, vuil, regen, licht, vonken of trillingen. Hierdoor is deze technologie uitermate geschikt voor toepassingen buiten, bijvoorbeeld in de zware industrie of in de houtverwerkende industrie. Ook is radar goed toepasbaar bij de beveiliging van bruggen en sluizen. De combinatie met de besturingstechniek van Pilz zorgt voor een veilige en robuuste oplossing voor de beveiliging van gevarenzones.

LBK-systeem
Het systeem bestaat uit een besturingseenheid en maximaal 6 sensoren. Het beveiligingsveld kan voor elke sensor apart worden ingericht. Afhankelijk van de grootte van het te bewaken gebied is een smal of wijd beveiligingsveld configureerbaar. Het totale bewaakte oppervlak wordt bepaald door het aantal sensoren, de hoogte waarop de sensoren worden aangebracht en de helling van de sensoren. Het configureren vindt plaats met de bijbehorende configurator.

Oplossingen op maat
Pilz is voorloper op het gebied van veiligheidsoplossingen waarbij gebruikt wordt gemaakt van het LBK-systeem. Aangezien alle ruimtes en omstandigheden een specifieke aanpak vereisen, zijn deze oplossingen op maat gemaakt door de experts van Pilz.

Meer informatie vindt u op https://www.pilz.com/nl-NL/eshop/00106002457163/LBK-System-Safe-radar-system.


Deel dit artikel:                   





Goede spoorprestaties eerste halfjaar 2019
Nieuwsbericht
Basis op orde: extra geld voor onderhoud wegen, vaarwegen en spoor
Nieuwsbericht
Miljoenennota: intenties voor investeringen goed, grote zorgen over uitvoerbaarheid
Nieuwsbericht
Koolmees en Van Veldhoven tekenen voor meer banen op het spoor
Nieuwsbericht
Meer ruimte voor de reiziger
Nieuwsbericht
Drie dagen geen treinen tussen Utrecht - Den Bosch en Tiel
Nieuwsbericht
Megaklus Naarden-Bussum succesvol afgerond
Nieuwsbericht
2020: een planning op seconden
Nieuwsbericht
Modernisering stations tussen Alphen aan de Rijn en Gouda
Nieuwsbericht
Spoor inspecteren met beeldherkenning is kansrijk
Nieuwsbericht
Opgelet! Ruim 3 weken aan het werk rond station Naarden-Bussum
Nieuwsbericht
Milieuwinst bereiken door de toepassing DuboCalc
Weblogposting
Combinatie van werkzaamheden
Nieuwsbericht
Wissels verwisseld in Zwolle
Nieuwsbericht
Pilz introduceert veilige bewaking van beschermde ruimtes met radartechnologie
Weblogposting
Onderzoek naar bouwen boven het spoor
Nieuwsbericht
ProRail test duurzame dwarsliggers
Nieuwsbericht
Aantal grotere verstoringen op het spoor fors gedaald
Nieuwsbericht
Snellere start treinverkeer na spoorincident
Nieuwsbericht
Wat is veranderd in de nieuwe bruggennorm 6787-1?
Weblogposting
ProRail wil werkzaamheden meer gaan spreiden over het jaar
Nieuwsbericht
Deze zomer megaklus Zevenaar - Didam
Nieuwsbericht
Nieuw: het Digital Assets Lab
Nieuwsbericht


[Banners]